Fröken rosa recenserar: Liz Earle Cleanse & Polish Hot Cloth Cleanser

Liz Earles Cleanse & Polish Hot Cloth Cleanser är en rengöring i två steg: rengöringskrämen masseras in på torr hud, varpå oljorna från bland annat rosmarin, kamomill och eukalyptus löser upp makeup, smuts och fett. Sen blöterr man en muslinduk med hett vatten, vrider ur ordentligt och torkar bort krämen. Duken ger huden en lätt exfoliering samtidigt som den hjälper till med rengöringen, och det är sånt som jag går igång på. Min hy blir ren och len utan att strama.

Enligt Liz Earle själva ska denna rengöring dels passa alla hudtyper, vilket jag nog kan skriva under på – min kombinationshy gillar den i alla fall – samt att den tar bort till och med vattenfast mascara. Jag tycker inte riktigt att den biter på en rejäl sminkning, men en vardagsmejk försvinner utan vidare ner i handfatet.

Produkten doftar ganska ordentligt av eukalyptus, något som jag gillar och finner rogivande när jag tvättar mig, men det är ju en smakfråga. Har man svårt för parfymerade cleansers ska man kanske leta någon annanstans.

Jag gillar som sagt Cleanse & Polish Hot Cloth Cleanser, dels för att den är dryg – två pumpar på kvällen, ett på morgonen – och för att den gör min hy ren och len utan några utbrott.

Pris: Startkittet med en pumpflaska på 100 ml och två muslindukar kostar £13.
Betyg:

I absolutely adore Liz Earle’s Cleanse & Polish Hot Cloth Cleanser! It leaves my skin soft, smooth and rehydrated, without any breaking out.

Comments

  1. Det var ett nytt märke för mig, har aldrig hört talas om det.

Trackbacks

  1. […] Jag rengör mitt ansikte såpass grundligt om kvällarna med först olja och sedan cleansern från Liz Earle, parat med ordentligt skrubbande med en muslinduk, att ansiktsvatten helt enkelt inte fyller någon […]