Fröken rosa recenserar: Laura Mercier Tinted Moisturizer SPF 20

rec_lm_tm

Laura Mercier brukar göra bra grejer, och den här är inget undantag. Tinted Moisturizer täcker som en foundation, sitter hela dagen (med lite hjälp av min goda vän löspuder) och levererar ett makalöst snyggt resultat. Konsistensen är krämig men känns lätt på huden, och kakar sig inte om man skulle vilja dutta på ett lager till. SPF 20 är perfekt för oss som slarvar med solskyddet (jag veeet…) och så är den oljefri också!

Ja, jag gillar faktiskt den här mer än mina foundations från MAC.

Pris: 445 kr.
Betyg:

Comments

  1. Kul att höra mer om denna! Jag har spanat på den o-oljefria varianten länge. Har också fått ett litet prov en gång och den var fantastisk! Vid gynnsam valutakurs slår jag till!

    • På Kiss and Makeup kostar den $42, plus $7.95 i frakt= 390 kr. Man sparar alltså inte så himla mycket jämfört med svenska butikspriset. Kan ju dock vara värt att kolla om LM säljs på flygplatsen, vart flyger ni ifrån? Heathrow?

  2. Kastrup – Heathrow. Min lillasyster bor i NY, så jag har lite olika alternativ. Jag har ofta några lite dyrare produkter som jag har i åtanke länge, och väntar på rätt atillfället =)

  3. en tinted moisturizer som täcker som en foundation? hur mkt täcker den?

  4. Kom på en liten fråga: Hur applicerar du denna? Med borste? Ensam? Över dagkräm? *nyfiken*

Trackbacks

  1. […] som har hängt med ett tag kommer nog ihåg hur mycket jag gillar Laura Merciers oljefria tinted moisturiser, men kan jag hitta ett billigare alternativ så blir jag så klart glad. Lumenes variant, Luminous […]