Jag ska inte hålla er på sträckbänken längre

Vad duktiga ni var på att gissa – Lina var närmast med sin Armani-gissning – så nu ska ni få se det lilla underverket. Jag tror att jag låter bilderna tala för sig själva:

Ett rent impulsköp, som började med att Julia och jag stod vid Armanidisken och petade i Eyes To Kill-skuggorna när jag (tror jag?) undrade högt hur pass lika Chanels nya krämskuggor de var. Minuten senare stod vi hos Chanel med fingrarna i burkarna och jag behövde ytterst lite övertalning för att slå till på grålila Illusoire. Jag gick därifrån 325 kr fattigare och med ett adrenalinpåslag utan dess like, något som endast frambringas av dragande av VISA-kort.

Konsistensen är mjukare och mer mousseliknande jämfört med MAC:s Paint Pots, och expediten svor på att den skulle sitta utan primer under och inte heller skulle glittret falla ner på kinderna. Upp till bevis senare!

Comments

  1. Jag spinner som en katt vid blotta tanken på hur härliga de där skuggorna var att peta på. Den vinröda har mitt namn skrivet över sig och det är bara en tidsfråga innan min karaktär sviker mig. Ser fram emot en EOTD, gärna både en maffig festsminkning och en vardagstolkning.

  2. Men jag DÖÖÖR vad avundsjuk jag är. Förvånad att du lyckades välja bland alla fina färger men Illusoire är verkligen fantastiskt fin.

    • Det var inte så svårt, jag var praktisk och tänkte vilken skugga jag skulle ha mest användning för – plus att jag tyckte att Illusoire var finast på mig.

  3. Min gissning kanske kom redan efter att du hade avslöjat svaret – men rätt svar hade inte dykt upp på min bloglovin’ ännu så jag visste ärligt talat inte vad det var.
    🙂

    • Hur som haver – jag ser fram emot att höra vad du tycker om skuggan. Jag har hört blandade åsikter…
      You either love it or hate it, verkar det som… 😛

      • Jag är på love-sidan än så länge men känner spontant att det inte vore fel med en primer under i alla fall.

  4. Sofia (nibblah) says:

    Åh, vilken fantastisk skönhet! Kan knappt vänta tills jag får se den på dig!

  5. Gud så fin! Jag får bara inte ens titta på dem live. De är ju för dyra! Får nöja mig med L’Oréals budgetvarianter.

  6. Fy satan vilken vacker skugga.

  7. Läckra ögonskugga, du får gärna ha syskon som kan flytta in hos mig. Jag menar – klart man ska unna sig ibland!

  8. Åhh vad fin den är! Såg verkligen ut som Eyes to kill ögonskugga på bilden så jag antar att de är ganska lika varandra då?
    Är otorligt sugen på att köpa både Armani eyes to kill och dessa från Chanel.
    Måste nog ta mig till NK någon dag och spana in dem lite närmre.
    Har du koll på hur mycket Armanis kostade?

  9. Jag gissade på Armaniskuggan innan Lina gissade på samma, men vi hade ju båda fel hur som helst :o)

  10. Jösses vad fin!

  11. anette carlsson says:

    Snygg färg! Jag hoppas att den inte ramlade ner över kinden för det hade ju expediten sagt att den inte skulle göra.

Trackbacks

  1. […] så sjukt sugen på Chanel’s nya krämskuggor Long Wear Luminous Eyeshadow efter att ha sett Fröken Rosa’s. Dock visade det sig svårare än jag trodde att välja bara en av de 6 fantastiska nyanserna. Jag […]