Det här med ”fredagspresent”…

…kan bli en vana. En trevlig vana!

Det här doftljuset från Byredo köpte jag igår, och nu står det på mitt skrivbord och sprider väldoft även när det inte är tänt. Det heter Lilla Nygatan 23 då det är skapat i samarbete med Acne, som har sitt huvudkontor där, och doftnoterna ska påminna om själva huset. Sten, trä och rökelse kan låta märkligt, men jag lovar att det funkar!

Jag skäms lite för att jag betalade 450 kr för ett ljus, men det är å andra sidan stort och har en brinntid på 6 timmar och fan, man måste ju unna sig saker ibland.

Comments

  1. JA, man måste unna sig ibland. Och Byredos doftljus suktar man ju efter som sjutton. Men fasen, en brinntid på 6 timmar? Du tappade inte en siffra före den där 6an? Mina värmeljus från citygross brinner annars lika länge.

    • Jag tänker att det måste vara nåt fel, för mitt ljus från Durance har en brinntid på 40 timmar och det är 1/3 mindre…

  2. 60 timmar kanske? Ett problem med många doftljus är att de doftar så starkt att det är svårt/övermäktigt att ha dem tända så länge att hela ytan blir flytande. Det är ju annars trixet för att det inte skall bli en grop runt veken.

