Min BB Cream är här!

För en stund sedan dunsade det till i brevinkastet (what’s up med den sena postutdelningen, förresten?) och det visade sig vara en avi från Garden of Wisdom, men framför allt min BB Cream som jag klickade hem från eBay. Bildspam!

Jag valde den lilla tuben á 20 ml. Bäst att testa först, liksom.

Konsistensen är ganska tunn och lätt att få jämn, i alla fall på handen.

Nyansmässigt skulle jag säga NW15 i MAC-termer, kanske lite ljusare.

Utblendat på handryggen. Finishen är hudliknande, med lite lyster. Ingen pudrig känsla. Doftar lite som klassisk Niveakräm.

Jag betalade $11.15 australiska dollar, ungefär 75 kr, med frakten inräknad och leveransen tog exakt nio dagar från Hong Kong.

null Very excited about trying my new BB Cream from Missha. So far it looks good – on my hand, at least.

Comments

  1. Ah, BB Cream. Det enda jag använder nuförtiden, minns inte ens när jag använde foundation senast. 🙂

  2. Jag är nyfiknast i en strut på BB:s!

  3. Dang it! Jag rycktes med och beställde en också. De foundations jag har är ju över ett år gamla. Kan inte vara bra.

  4. Alltså det är ju knepigt det här med att välja nyanser över nätet men jag är himla sugen på att testa jag med. /N

    • Titta efter swatches på nyans #31 Golden Beige, den ska tydligen vara för lite mörkare hudtoner.

  5. Det låter toppenspännande ju! Jag har inte ens hört talas om dessa krämer innan, gud vet var jag har varit…

Trackbacks

  1. […] Nyansmässigt har jag hittat min perfekta i #13 Milky Beige, vilken kan översättas till NW15 eller lite ljusare, men har man gula undertoner i huden rekommenderar jag inte Perfect Cover BB Cream då den är väldigt rosa. Jag föredrar i vanliga fall neutrala nyanser på min foundation för att tona ner det rosa i min hy, men den här fungerar förvånansvärt bra. Se swatch här! […]