Varför jag började blogga

Kajalpennan frågade på Twitter om vi inte kunde berätta om varför vi började blogga, och det tyckte jag lät som en kul idé.

Jag började alltså skönhetsblogga som Fröken Rosa i augusti 2008 efter att ha hängt en del på Pret-ty och läst Bjooti och LipGloss Bitch, och tänkte att det lät som en rolig hobby. Blogga gjorde jag redan när när jag var yngre, jag drev två egna domäner samt en fansajt för Tori Amos, och hade länge en Livejournal. Fröken Rosa är dock min första blogg på svenska.

Jag har alltid haft ett stort skönhetsintresse, vilket började redan som barn då jag smög in i badrummet för att kladda med mammas läppstift och lukta på hennes parfym (Cacharels Anaïs Anaïs), och fortsatte upp i tonåren då jag genomgick en gothfas, komplett med färgat svart hår och massor av svart kajal runt ögonen. Numera tar mitt skönhetsintresse lite andra uttryck, men jag tycker fortfarande att det är kul att kladda med läppstift och kajal.

Det roligaste med att blogga är dock all den fina respons jag får från er läsare, samt de kontakter och vänskaper jag knutit med mina bloggkollegor. Utan er hade jag nog inte fortsatt de dagar inspirationen och orken tryter!

Comments

  1. Vad roligt att läsa allas blogghistorier! /N

  2. Jättekul läsning 🙂 Det är kul att veta var alla kom från, vi är ju så olika.

  3. Kul läsning, särskilt om Tori-sajten! Synd att vi inte kände varandra på den tiden 🙂

    • Tori-sajten började jag med 2002 och fortsatte till 2005, tror jag. Det var bara fanart – bra fanart, om jag får säga så själv. På den tiden var jag skitbra på att handkoda websidor i både HTML och PHP, tyvärr har jag glömt mycket av det nu.

  4. Tycker också mycket om gemenskapen som blivit, även om jag inte träffat nån irl

Trackbacks

  1. […] Fröken Rosa Tweet Jag svarar på alla kommentarer här för att göra det enklare att hålla tråden. All spam och reklam raderas. Posted by Tina (Beleza) at 09:00 Tagged with: JAG […]

  2. […] in varför Kajalpennan, Tina Beleza, Fröken rosa och honi började blogga – hakar du […]

  3. […] Fröken Rosa Ninni Julia Camilla Dolce Delinda Beauty Place Tyrannika Mandyslife TotalBeauty Nails by Noir Best […]

  4. […] jag redan skrivit om här. Dela med dig:TwitterE-postFacebookLike this:GillaBli först att gilla denna post. Filed Under: 31 […]