Fröken Rosa recenserar: ELW fotkräm

Fotkräm är en stapelvara i mitt badrumsskåp då mina fötter tar mycket stryk på jobbet, där jag går, står och springer mycket. Mina hälar är torra och jag får lätt förhårdnader under trampdynorna. Alltså behöver jag en kräm som är rejält fet och som innehåller mycket karbamid, som mjukar upp förhårdnader. Tyvärr är ELW:s fotkräm för lätt för mina torra fötter, det säger bara slurp och sedan känns det knappt att jag har smort in fötterna. Jag vill dock inte avfärda den helt, för den är bra för trötta fötter och underben och svalkar skönt när man har varit ute occh shoppat en hel dag. Den åker med till London!

I korthet: Har du normala fötter utan större problem är det här en bra och prisvärd fotkräm. För problemfötter finns det bättre alternativ.
Pris: 35 kr för 100 ml.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Äsch inget för mig heller då med mina jumboförhårdnader men den lät trevlig och svalkande ändå.

  2. Den här ska jag då absolut införskaffa eftersom jag har lite svårt för fetare fotkrämer. Speciellt nu på sommaren vill jag har något lättare och att den dessutom är svalkande är ju ett stort plus nu under sommaren. /N

