Jag gillar smarta grejer

Jane Iredale PurePressed Base i Warm Silk

Smarta grejer inkluderar bland annat puderfoundation, som dels är lätt att fixa med på morgonen och som dels är lättransporterad i väskan för touch-ups under dagen. Min tidigare favorit har varit Bjootifavoriten gloPressed Base, men jag undrar om inte Jane Iredales PurePressed Base är på väg att kuppa sig in på förstaplatsen – jag håller på att testa den för fullt och avhåller mig således från att ge ett riktigt omdöme så här tidigt, dock kan jag nämna att jag verkligen gillar refillfunktionen och att dosan har en behaglig tyngd i handen.

iSpeedMatch foundationkarta

En annan smart grej är foundationkartan jag fick med mina produktprover, och som även finns i diskarna. Gör det lätt som en plätt att hitta rätt nyans!

Comments

  1. Låter smart med refillfunktion, tycker att det är extra roligt att allt fler satsar på det när det gäller både kosmetika och dofter.

  2. Undrar om jag inte har en sådan liggandes. Måste kolla!

  3. Jag gillar också glo, så detta låter intressant.

  4. Ser inte ut att vara så finmalet puder, ser ut att vara lite grynigt med lite klumpar i..?

  5. Den låter ju jättebra! Går den bara att köpa via såna däringa Jane Iredale konsulenter (eller vad det nu heter) eller finns det i en webbutik någonstans?

Trackbacks

  1. […] Fröken Rosa gillar smarta grejer och det gör jag också. När jag läste hennes inägg om Jane Iredales PurePressed Base tyckte jag att det ringde i en klocka där någonstans långt inne i huvudet. Mycket riktigt, det visade sig att jag faktiskt hade just en sådan dosa liggandes i väntan på test. När jag öppnade den insåg jag dock att den här har jag ju uppenbarligen redan börjat testa någon gång för länge sedan men helt klar glömt att fortsätta med av någon anledning. […]