Fröken rosa gör skäl för namnet

Rosa rouge har en speciell plats i mitt hjärta, och jag föll som en fura för Petticoat. Bara namnet får mig att associera till spetsprydda underkjolar och livstycken á la 20-tal! Mineralize Skinfinish kan man använda lite som man vill; som highlighter, rouge, till och med på ögonlocken, och det är det som gör den så användbar. Petticoat är från Sheer Minerals-kollektionen som finns i diskarna nu, och kostar 275 kronor.

Borsten till höger är en minversion av MACs kabukiborste, fast de kallar den för buffer brush. Kvalitetsborstar är jag alltid på jakt efter, så det här var inget svårt inköp. Kostar 285 kronor, och det kallar jag för fyndpris.

Comments

  1. Åååh, vad fin petticoat ser ut att vara! Jag vill ha den större kabukin, #182… 285 kr var ju rena kapet!

  2. Ja, är minin bra ska jag nog fundera på om jag inte måste ha den stora också.