Glossybox december

Jag kom precis hem från posten där jag hämtade ut min Glossybox. Ska vi ta en titt på innehållet?

I min låda – jag har hört att det fanns fem olika, rätta mig gärna om jag har fel – hittade jag:

Moroccan Oil, en för alla hårtyper och en Light för blont, fint eller lätt färgat hår. Jag behåller Light-varianten och ger den andra till min mamma, som har lite kraftigare hår än vad jag har.
– L’Occitane Shea Butter Handcream & Footcream
Chloé Eau de Parfum
– Luxsit Organic Care Revitalize Facial Cream & Balance Facial Wash
– DuWop Lip Venom

Jag ser mest fram emot att testa rengöringen och krämen från Luxsit, som doftar ljuvligt av essentiella oljor, och Moroccan Oil Light Treatment. Hand- och fotkräm finns det alltid behov av, och Chloé är en fin doft som jag dock redan har. Några invändningar då? Jo, det hade ju varit trevligt med åtminstone en produkt i fullstorlek. Jag ger den första Glossyboxen 3,5/5 i betyg, med en extra halv poäng för pralinerna – som jag glufsade i mig på fem röda.

Comments

  1. Ha ha, mina praliner gick också åt OMEDELBART!
    Men tyckte du verkligen att Luxsit luktade gott alltså? Ansiktstvätten hade tyvärr gått sönder i min box och kletet var överallt. Jag tyckte inte att det doftade, mer stank. Jag testade den sedan och tyckte att den var bra, men lite .. konstig. Ansiktskrämen luktade riktigt illa. Den luktade faktiskt lite kräks. Jag har slängt den(!). De var ingen hit hos mig.
    Tubkrämerna tyckte jag också luktade alldeles för startk och ”ogott”. Lip venum känns jättespännande att få testa äntligen. Likaså oljorna.
    Chloé och jag kommer dock inte överens doftmässigt. Hade mycket hellre fått Issey Miyakie, då man också fick en bodylotion😦
    Jag saknade framförallt någon make up. Lip venom räknas väl dit, men knappt.

    Så, jag hade exakt samma box som du. Mitt betyg blir nog 2,5/5. Mest för att jag ogillade många av dofterna.

    • Åh, vilken otur du hade, både med läckande och dofterna! Jag gillar det örtiga hos Luxsit men har full förståelse för att andra inte gör det. I nästa Glossybox vill jag ha mer smink och gärna nåt till naglarna.

  2. Jag har väntat med spänning på att rapporterna skulle dyka upp. Har testat allt utan Moroccan oil och då känns provstorlekarna på resten inte som värda det totala beloppet man får betala. Får fundera nån månad till och se vad som vankas i nästa box.

  3. Jag fick samma box som dig men jag fick ett set med tre små Lipvenom (vanliga, silverglitter och guldglitter). Jag gillade verkligen Luxsit och har inte provat någon av de andra produkterna som var med så jag tycker att det var en bra box för mig. Hade varit roligt med sminkprodukter eller nagellack nästa gång.

  4. Jag fick samma som dig. Är faktiskt ok nöjd men skulle ju självklart vilja ha nått mer smink eller nagellack. Är inte lipvenom i originalstorlek? Står iaf 3.5ml på båda (burken och pappret) så kanske den är värd det som står då? Dyrt för en så liten produkt om det är så men skoj att få prova. Stannar nog i en månad till se får vi se. Parfymprovet gillade jag verkligen😀

  5. Lip Venom är fullstorlek ju🙂
    Jag gillade Chloe jättemycket men använder parfym så sällan att jag absolut inte kommer köpa den i fullstorlek, provet räcker länge, jag kan inte ha parfym när jag jobbar…

    • Tyckte förresten att ansiktstvätten luktade apa, men krämen från luxsit kändes skön och luktade härligt. Den skulle jag gärna ha i stor storlek.

    • Lip Venom var så pyttig att jag trodde att det var prov, haha.

  6. Hmm jag avvaktar nog någon månad till men det var ändå riktigt fina grejer ju.🙂

  7. Vad kul att få hem en sådan här ask! Fin sida har du med!

  8. Tyckte att det var en toppenbox, väl värd sina 139 kr. Kände inte till Luxsit sedan tidigare och blev glatt överraskad. Ansiktskrämen fungerade underbart, men jag står tyvärr inte ut med lukten. De andra produkterna, förutom möjligen Chloé-doften, kommer jag att ta med i julpackningen – perfekt för en veckas resa. Hoppas att nästa box blir lika bra!

  9. Jag fick samma paket, dock trodde jag att pralinerna var tvålar först…pinsamt, men det var typ första 10 sekunderna.🙂

  10. Fick också samma paket som du, det var väl rätt prisvärt, och har fattat det som att man kan samla poäng om man recenserar grejerna och berättar om det på hemsidan, och byta ut det mot sänkt pris. Tror att det är så, ska kolla lite mer.

