Chanel Jersey

Jersey är en mysig lavendel/vaniljkombo som har (i mitt tycke) fått oförtjänt svala recensioner på parfymbloggar. Den har kallats för tråkig, bland annat, och medan den kanske inte är den mest spännande doften man kan bära tycker jag att den mycket väl fyller sin funktion.

Lavendel är en doftnot som inte är allas kopp te, men bara lugn – den klingar av rätt fort och efterlämnar bara en svag slöja på min hud. Här kliver vaniljen och den vita mysken fram i dess ställe, men det blir aldrig sött och Jersey behåller hela tiden sin lätthet och fräschör utan att slå över till Cleandofternas outhärdliga sköljmedelskaraktär.

Jersey passar, föga förvånande, ypperligt ihop med en svart jerseyklänning och en rad med pärlor, men jag bär den lika gärna till jeans och skinnjacka.

Comments

  1. Jag gillar den också! Testade den i Paris på höstlovet och ångrar lite att jag inte slog till… Var har du köpt din?

    • Jag har bara ett litet provrör från TPC som jag duttar ur.🙂

      • Visst är det bra att man kan göra så! Själv beställde jag ett sample set från samma serie från Posh Peasant tidigare i år. Tyvärr ingick inte Jersey men där finns många godbitar :-)!

  2. Den låter hur fin som helst! Måste sniffa på den så fort som möjligt. Sitter den bra också? Eller länge, menar jag, så den inte försvinner efter en timme.

    • Skulle säga 6-8 timmar på min hud. Jersey och de andra Exclusifdofterna säljs dock inte i Sverige, närmaste försäljningsställe tror jag är Köpenhamn.

  3. Jag tycker flaskan är så himla chic och blev mer intresserad av innehållet efter ditt inlägg =)

