Tävla med Weleda och Fröken Rosa!

Den 16:e november delar Weleda ut Weledastipendiet, ett stipendium för hållbar utveckling som delas ut till en idé eller projekt som syftar till att förbättra vardagen eller framtiden för människor med svårigheter av olika slag. Ett sådant fint initiativ förtjänar givetvis att lyftas fram lite extra, och därför kan ni nu vara med och tävla om ett paket med mysiga Weledaprodukter (värde 650 kr)! Paketet innehåller Citrus Creamy Body Wash, Citrus Refreshing Bath, Havtorn Body Lotion, Havtorn Hand Cream, och Sea Buckthorn Creamy Body Wash. Så här går det till:

Svara på frågorna nedan och motivera varför just du ska vinna. Svårare än så är det inte.

1. Hur länge har Weleda tillverkat hudvårdsprodukter?
2. Från vilket land kommer den nu så populära arganoljan?

Den lyckliga vinnaren utses onsdagen 16/11. Lycka till!

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD.

Comments

  1. 1. 90 år
    2. Marocko

    Blev så glad när jag såg denna tävlingen på Bloglovin! Jag är 16 år och det är väldigt viktigt för mig att använda rena och naturliga hudvårdsprodukter, säger bara en sak: ”Once you’re in you’ll never go back!”. En stor del av mitt studiebidrag spenderas på hudvårdsprodukter varje månad, det är något jag själv valt men det känns endå inte så roligt. Speciellt med tanke på att jag behöver spara pengar då jag eventuellt ska köpa en häst, om jag hittar ett jobb och kan stå för de flesta kostnaderna själv dvs. För att spara pengar brukar jag snåla och inte unna mig själv mer än det nödvändigaste men det är ju inte alltid så kul. Jag har inte testat så många produkter från Weleda, men jag är definitivt nyfiken på mer. Deras duschkrämer ska tydligen vara helt oslagbara, det tvivlar jag faktiskt inte på! Ett Weleda-paket skulle verkligen göra min vinter ljusare, det skulle även betyda att jag inte behöver köpa några hudvårdsprodukter på flera månader. Nu håller jag tummarna för fullt! Hoppas SÅ att jag kanske har turen att vinna detta fina!

    Hälsningar Agnes, Ecolicious

  2. 90 år har Weleda funnits och arganoljan kommer från Marocko.
    Jag har precis upptäckt Weledas underbara produkter (förutom citrusduschkrämen som varit en favorit länge). Jag köpte nämligen ett prova-på-kit från märket och ju mer jag provar desto mer gillar jag produkterna. De är helt fantastiska och doftar härligt! Weledas ”tänk” känns helt rätt i tiden.

  3. 1. I 90 år
    2. Marocko
    3.
    Hudvård som är ekologisk vill väl de flesta ha hemma
    Göra ett statement och dig för rätt produkter bestämma
    Jag har gjort mitt val och det var för mig oerhört lätt
    Med rena och naturliga växtoljor görs allt på rätt sätt
    Weleda står för det naturliga alternativet
    Väljer du det så gör du ett bra val i livet

    Ha en fin helg!

  4. 1) 90 år
    2) Marocco

    Gravid som jag är lägger man mer fokus på att avända ekologiska hudvårdsprodukter! Nyfiken på Weleda!

  5. Vilken fin och intressant tävling, måste lämna mitt bidrag!
    Svar:
    1. I 90 år
    2. Oljan kommer från Marocko

    Jag har inte prövat Weleda hittills, men jag har hört och läst mycket gott om deras produkter. Det här skulle utan tvekan vara en fin uppmuntran och julklapp i vintermörkret, och att få känna sig piggare av dessa dofter och mjukas upp i hyn. Den handkrämen skulle jag inte tacka nej till, mina händer har blivit snustorra av höstrusket, men det vore mer motiverat att ta hand om dem när man har en bra kräm som verkar vara riktigt bra, och för att inte tala om resten av kroppen- torris som jag är, skulle lotionen säkert också göra susen.

  6. 1. I hela 90 år!
    2. Oljan kommer från sydvästra Marocko.

    Jag gillar verkligen de produkter från Weleda jag testat tidigare. Jag har dock bara testat ansiktsvården (använde då iris-serien) och den var jag riktigt nöjd med. Jag har inte testat deras kroppsprodukter eller handkrämer men gått och doftat på dom och dom doftar ju fantastiskt🙂 Jag är inte sådär att jag enbart måste ha ekologiska produkter men jag gillar verkligen känslan när jag vet att produkterna enbart innehåller bra ingredienser. Nu börjar snart den mörka och kalla vintertiden när vardagslyx är ett måste🙂 Att avsluta en kväll med en varm dusch med en lyxig duschkräm, följt av noggrannt insmörjande av en återfuktande bodylotion och tillsist en mjukgörande handkräm för dom vintertorra händerna skulle inte vara dumt! Så nu skriker min kropp efter dessa produkter (speciellt eftersom jag nu hann fantisera om det där avslutet på en mörk vinterkväll)🙂

  7. 1. i 90 år har Weleda funnits
    2. Arganoljan kommer från Marocko
    Vill testa hudvård med naturliga ingredienser och som ger vårdande fukt!
    Så jag vill gärna förföras av en härlig vällukt av havtorn och fräsch citrusfrukt!
    Min känsliga hud förtjänar var ekologisk substans så jag hoppas allt jag kan på vinnarchans!

  8. a) 90 år
    B) marocko

    jag har aldrig provat Weleda men jag är sjukt nyfiken på deras sortiment, som jag har hört ska vara super! Dessutom är det ju aldrig fel med lite lyx så här i hösttider. Lite ny hudvård, plus en kopp te, kopiösa mängder brittisk film samt beatles-musik kanske kan hälpa mig igenom höstrusket!🙂 kram på dig för din fina blogg!

  9. 1. 90 år
    2. Marocko
    Det är ju alltid kul att prova ny hudvård🙂 Har aldrig provat weledas produkter innan så det vore väldigt spännande. Och så här mot vintern så är ju huden i stort behov av extra fukt så det skulle inte sitta fel med dessa godingar🙂

  10. 1. Sedan 1921, dvs 90 år
    2. Marocko
    3. jag är ett stort fan av Weleda (och Fröken Rosa) vars oljor alltid hjälper mig när det blir kallare ute! Om jag vann ett sådant här paket skulle jag dock använda det till att frälsa min mamma som alltid har en hemskt sprucken hud och verkligen skulle behöva ta bättre hand om sig!

  11. 1. 90 år
    2. Marocko

    Har kikat lite på Weledas produkter men inte hunnit prova, skulle verkligen vilja testa, dom verkar jättebra!

  12. 1 Sedan 1921, alltså i 90 år
    2 Arganfrukterna som oljan utvinns från växer i Marocko.
    3 Själv hade jag mått bra av badprodukterna eftersom varma bad är det enda som hjälper mot min dumma ryggsmärta. Kroppsprodukterna hade jag däremot gärna velat ge till min farmor, en riktig ”torris” som skulle må gott av mjukgörande som dessutom doftar gott.

  13. Svar 90 härliga år har underbara Weleda funnits och Organoljan kommer från Marocko❤
    En stressad småbarnsmamma behöver ta hand om sig själv nu med detsamma😉 med lite C-vitamin kommer jag att bli riktigt piggelin:-)

  14. 1: 90 år
    2: Marocko
    3:
    Ett skönhetsoperationer skulle jag behöva – när jag bland människor ska omkring ströva.
    Men det är inget alternativ att tvingas ta till kniv
    Så för att få en hy så fin och skön sällar jag mig nu till tävlingskön.

  15. christina olsson says:

    Svar 90år , oljan kommer från Marocko, det vore väldigt kul att få vinna till min torra kropp. Tina olsson

  16. Hej!
    Svar på frågorna:
    1: 90 år
    2: Marocko
    3: Jag skulle ge vinsten till min dotter som kämpar på med skola, körkort och jobb.
    Hon är GULD värd!
    Ha en fin dag!
    /Helena

  17. 90
    Marocko
    Då medvetet tänk och kvalitetsprodukter får råda väljer jag Weleda för då får jag båda!

  18. Annelie Andersson says:

    1. 90 år
    2. Marocko

    Weledastipendiet är ett mycket vackert initiativ,
    som hjälper utsatta själar till ett bättre liv,
    därför blir jag gärna en ambassadör för Weleda
    lörda,sönda,månda,tisda,onsda,torsda,freda!

  19. Emma-Lena says:

    Weleda är ett toppenmärke som tillverkar bra produkter. Jag använder deras Babyshampoo, zinksalva och baby body cream till min lilla dotter. Själv använde jag deras gravidolja under graviditeten och nu deras handcreme. Håller tummarna för min tur att vinna.

    De har tillverkat hudvårdsprodukter i 90 år.
    Arganolja kommer ifrån Marocko.

  20. Svar:
    1. 90 år
    2. Marocko

    Motivering:
    Bättre produkter har jag inte använt, och skulle jag vinna dessa så skulle jag ge dom till min bästa vän så hon också får chans att upptäcka detta fantastiska märket.

    Nu håller jag alla tummar och tår och hoppas att jag vinsten får.

    Mvh
    Malin

  21. 1. 90 år
    2. Från Marocko
    Hudvårdsprodukterna från Weleda är de enda som fungerar både för min hy och för jordens framtid. Båda är ömtåliga och kräver skonsam hantering!

  22. Rätt svar är 90 år
    Marocko
    Jag skulle vilja ha produkterna själv, då jag tycker det är viktigt att använda bra produkter. Weleda har god doft och torkar ej ut huden efter dusch. Lotionen är skön att smörja in sig med!
    = )

  23. Fråga 1: 90 år
    Fråga 2: Marocko

    Motivering: Jag gillar produkter som inte är testade på djur
    dessutom funkar de i ur och skur.

  24. 1. 90 År

    2. Marocko

    Då jag aldrig har provat Weledas produkter skulle det vara ett nöje för mig att göra det. Jag har lite känslig hy och vill prova något nytt. Då jag snart fyllar år (den 22/12) hoppas jag på en trevlig födelsedagspresent.

  25. 1. 90 år
    2) Marocko
    Ett väldoftande, välgörande set- så komplett-
    gör underverk för min hy,
    som får lyster och blir som ny!
    Produkter som producerats på etiskt sätt-
    gör Weleda till ett val som är så rätt!

  26. Johan Karlsson says:

    Svar 1: 90 år
    Svar 2: Marocko
    Svar 3: Jag vill vinna Weleda-produkter till min älskade flickvän. Hon gillar krämer och sånt men det är svårt att veta vad hon vill ha. Nu skulle hon dels få en överraskning och förhoppningsvis (om hon gillar produkterna) vet jag vad jag ska köpa till henne i julklapp.

  27. Birgitta E. says:

    Svar:
    90 år resp. Marocko

    Motivering:
    Jag lägger gärna en extra 50-lapp för att få en bra duschkräm, men har inte för vana att köpa några riktigt dyra märken. Det har hänt att jag köpt sådana på tax-free någon gång, men tycker inte de är värda priset.
    Så tipsade en väninna mig för ett halvår sedan om Weledas ekologiska produkter. Jag blev så belåten, för den Citrus duschkräm jag började med var en fullträff, god och dryg. Men när jag köpt nästa förpackning, så tiggde min 25-åriga dotter den av mig. Sen blev det ett uppehåll, men nu har jag en Citrus här hemma igen. Dock inser jag att den nu har blivit en favorit för sonens flickvän, 21 år…Tänk om jag kunde få lite påspädning….

  28. 1. 90 år
    2. Marocko

    Jag har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2011/november/weleda-1611-1.html

    Då jag är extremt torr (psoriasis) så hoppas jag på att vinna och få prova någon ny kräm för mina eksem.

  29. 1.90 år.
    2.marocko.
    3. jag vill vinna dessa produkter för att jag älskar att få hem nya produkter jag aldrig testat förut. kul med något nytt.

  30. Hej jag är med och tävlar!🙂

    1. 90 år

    2. Marocko!

    3. Jag skulle vilja vinna det till mig själv, skönt att få pyssla om sig själv efter sonen har somnat. Ta ett bad och koppla av, hämta ny energi och må bra! Fin liten njutning i vardagen🙂

  31. 1. Sedan1921 med andra ord 90 år.
    2. Maracko

    Börjat komma i den underbara åldern 40+ då man inser att livet är begränsat och att man bara har en kropp som man ska vara rädd om. Så äta rätt, vara ute mycket i skogen och rätt produkter av hudkrämer är A och O för att fortsätta se ”glammig snygg ut”!

    Nettan

  32. 1. 90 år
    2. Marocko

    Jag har känslig hud, älskar Weledas produkter. Dom är riktigt bra så jag önskar att vinna det fina kitet och använda det själv. Dessutom fyller jag år till veckan😉

  33. Emma Lisa Magnusson C says:

    1) 90 år
    2) från Marocko
    3)
    Jag gillar Weledas initiativ, att hjälpa andra till ett bättre liv!
    På ett personligt plan är mitt ansikte redan Weleda-van.
    Min stackars kropp har dock inte fått njuta Weledas lyx på samma vis,
    o den önskar nu få smaka av detta havtorn o citrus paradis!

  34. Hannah Larsson says:

    Hej och tack för chansen! (:

    1. 90 år
    2. Marocko

    Jag vill och borde vinna därför att jag är i stort behov av lite lyx i vardagen och jag anser att Weleda är lyx i allra högsta grad! Min hud törstar efter citrusdoftande och välgörande hudvård nu i den torra vinterluften! Håller tummarna!

    (larssonhannah@live.se)

  35. carina westberg says:

    !. 90 år.
    2. Marocko

    Min o min dotters hud är så känsliga under vinterhalvåret. Torra, fnasiga och det känns som man går med ett skal på sej. Låt oss prova Weleda och få upptäcka om vi äntligen har hittat något som båda kan använda.

  36. 1 = 90 år
    2 = Marocko

    Jag tränar flera gånger / dag och behöver duscha och smörja mig. Skulle gärna testa Weleda.

  37. Sen 1921,90 år.
    Maroco

    Är mycket nyfiken på dessa ekologiska produkter,vill gärna prova havtorn och ctrus.

  38. lillsyrran says:

    1. 90 år
    2. Marocko
    3. Trots min 31 år och mitt stora intresse för skönhetsprodukter har jag aldrig provat Weleda.

  39. 1. 90 år.
    2. Marocko

    Hej!
    Efter att jag fick barn förändrades min hud totalt. Från att ha haft en fin hud utan några större problem blev den torr och väldigt känslig. Jag provade verkligen allt utan några som helst resultat på förbättring. Jag hade nästen gett upp hoppet om en mjuk och fin hud när jag blev tipsad om märket Weleda. Började använda Havtorn body oil och body lotion och min hud strålar! På bara ett par veckor blev den helt återställd. Weleda är magiskt, de har räddat mig!

    Tack för din fina blogg!

  40. 1. 90 år
    2. Marocko
    3. Jag har blivit tipsad till olika produkter både billiga och dyra och tröttnat till leda
    kanske min favorit om jag får testa blir hudvårdsprodukter från Weleda

  41. 1. 90 år
    2. Marocko
    3. Älskar Weleda och har precis haft mitt andra missfall inom ett halvår. Ett litet paket med fina Weleda produkter skulle verkligen muntra upp mig.

  42. Marie Lyander-Magnusson says:

    Svar 1: 90 år
    Svar 2. Marocko

    Tycker verkligen att Weledas filosofi är fantastisk, och bäst av allt.
    De har aldrig testat sina produkter på djur. Tala om föregångare!
    Har tidigáre bara testat lite olika provpaket, men vad som lottas ut här.
    låter ju så härligt. Hoppas på tur!

  43. 1. 90 år
    2. Marocko

    Min känsliga hy behöver nya produkter, torr och fnasig och samarbetar inte alls med mig längre! Weleda har jag varit nyfiken på ett bra tag, då passar ju bra att vara med i denna tävling!

  44. Johanna Gustavsson says:

    1. I 90 år
    2. Marocko

    Jag ksulle vilja vinna setet att ge i julklapp till min mamma som är rena rama superwoman som outtröttligt kämpar på för att ge hennes och pappas 4 fosterbarn en lycklig barndom. Det blir mycket bilkörning mellan besök, aktiviteter och handling, men aldrig klagar hon! Och nu tar hon tag i sin hälsa och vikt och hittar tid att träna!? Så henne skulle jag vilja skämma bort lite extra i år!

  45. 1. 90 år
    2. Marocko

    Hej hej klart att man är med! Skulle verkligen vilja vinna och ge detta till min älskade mamma som snart fyller år, detta skulle peppa upp hennes vardag, verkligen de minsta jag kan göra för en mamma som alltid ställer upp, hon är värd allt! =)

  46. Jenny Albinsson says:

    1. 90 år
    2.Maro!
    Jag älskar Weledas produkter. Har använt dem enda sedan jag gick i högstadiet och jobbade extra i en hälsokostaffär. Underbar känsla, doft och kvalite. Koncentrerad ekologisk lyx som alla är värda!

  47. matildasmat says:

    Svar 1. 90 år
    Svar 2. Marocko

    Klockan 5 varje morgon så biter min katt mig i fingrarna för att jag ska sätta på kranen till han, så att han kan få dricka. Mellan 7-9 väcks det en tonåringar och efter det är dagen i rullning. För tillfället jobbar sambon hemma och min egentid är lika med noll. Sån tur är har vi 2 badrum så lite extra lyx i badkaret hade inte varit fel !

  48. 1. 90 år
    2. Marocko
    Jag har testat en produkt från Weleda tidigare och jag var såå nöjd med den. Vore jättekul att få testa fler produkter från dem. Är övertygad om att även dessa produkter kommer vara super mot min torra vinterhy.

  49. Hej, jag är gärna med!😀

    Svar:
    1. 90 år
    2. Marocko

    Jag vill gärna vinna för att få skämma bort mig själv en stund. Min dotter föddes för 1½ år sedan och sedan hon föddes är jag otroligt dålig på att skämma bort mig själv, att unna mig något. Hoppas få vinna detta paket så jag kan varva ner i ett härligt bad och bara tänka på mig själv en stund, det skulle jag behöva i min stressiga småbarnsvardag nu innan julen!🙂

  50. Hej!

    Svar på frågorna är sedan 1921, alltså 90 år och den kommer från Marocko!

    Jag skulle vilja vinna för under vintern blir min hus så torr och kliig! Har inte hittat något bra för den än och kör med lite billigare hudkrämer just nu, det är det enda som budgeten tillåter. Har aldrig provat Weleda heller och skulle vara mycket skoj att få chansen!😀

  51. 1. 90 år
    2. Marocko
    3. Oh att få vinna, min trötta kropp skulle må så bra efter ett extremt svårt år.
    Trött och torr hud skulle få ett lyft med dessa naturprodukter.
    Kommer även att dela med mig någon produkt till en kär vän

  52. 1. 90 år
    2. Marocko

    Motivering:
    Huden stramar, kliar, ger utslag och små blemmor.
    Känns som om man hamnat i tonåren på nytt emellanåt, framförallt när PMS:en hägrar och mer plitor dyker upp.
    Jag smörjer och har insett att jag driver krig mot min egen kropp som tydligen vill göra mig 15 år yngre och i värsta tonåren. Hjälp mig vinna kriget mot min hud en gång för alla.

  53. Camilla Sandmark says:

    Hej!
    Svaren är..
    1.90 år
    2.Marocko
    Känner mig bara så ledsen idag för jag fick låta min älskade katt somna in i går efter 14 års villkorslös kärlek…
    Att vinna ger mig henne inte tillbaka,men det skulle muntra upp mig i denna trista och sorgsna novembertid.Och att dessutom vinna så fräscha hudprodukter inför vintern är ju inte helt fel…!

  54. Svar: 90 år och Marocko
    När det börjar dra mot vinter och isvinden biter i skinnet
    önskar jag mig ett ljuvligt Weledakit som värmer både kroppen och sinnet!

  55. 90 år
    Marocko

    Det bästa som finns vill väl alla ha,
    absolut jag!!

  56. Weleda har funnits i 9 0år och oljan kommer från Marocko. Jag älskar Weledas kroppsvårdsprodukter och skulle gänra ha med mig dessa i duschen nu när det blir höstruggigt och kallt och mörkt – riktiga uppiggare!

  57. 1. 90 år
    2. Marocko

    Jag lever på existensminimum och väntar mitt första barn, så jag har inte råd att spendera några pengar på hudvårdsprodukter. Jag har hört av många att weledas produkter ska vara bra, så det skulle vara roligt att få chansen att testa dom!

  58. Är med!

    1. 90 år
    2. Marocko

    Jag vill vinna för att min mormor är väldigt omtänksam och vill alltid att alla runt henne ska må bra. Hon hinner aldrig pyssla om sig själv. Om jag vinner skulle jag ge det här till min mormor för att hon ska få ta hand lite om sig själv.

  59. 1. Weleda har funnits i 90 år
    2. Kommer från Marocko.
    Jag vill vinna då jag tycker att det är härligt att någon bryr sig om de som har det svårt på olika sätt, vi måste bry oss om varandra mer på denna jord. Skapa en bra framtid för all och vara rädd om den fina naturen som vi har till låns.. Som medelålderskvinna är jag mån om min hud och vill använda de bästa produkterna för mig. Så hoppas på tur i denna fina tävling

  60. Claudia Hogan says:

    1. I 90 år
    2. Från Maroco

    Jag skulle bjuda min kära mormor på lite ”home-spa” … Hon börjar bli gammal nu och hon unnar aldrig sig själv något. Så då får väl jag göra det istället . Hon skulle uppskatta det väldigt mycket.

    Kram Claudia

  61. 1. Sedan starten 1921, alltså 90 år.
    2. Marocko

    Weledas dofter är för mig synonymt med hemma. Min mamma såg till att det var naturliga produkter som användes i vårt hem, och calendula är för mig vad snuttefilten är för vissa. Nu väntar jag på en egen liten bebis i December och hoppas få hjälpa till att göra Weleda än mer självklart för nästa generation. Då vore denna vinst givetvis till hjälp i adventsmyset!

  62. 1) 90 år
    2) Marocco
    3.Viktigt att unna sig själv bra produkter.

  63. Kristina Karlsson says:

    1. 90 år
    2. Marocko

    I somras förändrades livet – åh den ljuva dagen,
    det var då min älskade son lämnade magen.
    I brevlådan blott reklam och räkningar dimper ner,
    aldrig något härligt egopaket som gör att jag ler.
    Vet vikten av att unna sig egenlyx om man har några slantar över,
    likväl står jag i lillens garderob och funderar ”är det nåt han behöver…”
    Vill inte vara nån ”sunkmorsa” – vill vara naturligt läcker,
    vinsten om paketet från Weleda – hoppet om drömmen plötsligt väcker…
    Är ingen bloggerska, ingen fotomodell – ingen kändis alls minsann,
    bara en helt vanlig ung mamma som skulle bli helt tokigt, hejdrundrande lycklig om jag vann.

  64. Pia Stenberg says:

    1.90 år
    2. Marocko

    Vill ju vara smart, och använda naturliga hudvårdsprodukter så klart!!!!

    Hoppas på tur.

  65. marianne eriksson says:

    Hejsan! Svaren är 90 år och oljan kommer från Marocko. Weledas produkter är så bra att de gör reklam för sig själva. Jag skulle vilja ge min 21-åriga dotter en chans att prova produkterna. Jag är faktiskt säker på att hon fastnar för dem./Kram

  66. 1. 90 år!! =)
    2. Marocko =D

    Motivering: Alla är vi värda en liten gåva någon gång oavsett om man har en anledning eller inte. Det är nämligen så att vem som helst blir glad om den vinner, och alla förtjänar vi den, oavsett motivering! En god vinnare ska också glädjas åt andra, vilket jag tänker göra åt vinnaren!🙂 Tusen tummar upp!!😀

