Sagan om det perfekta underlaget

Här kommer en liten historia om Lucy Minerals som några av er nog redan har hört, men som tål att upprepas: förra året åkte jag och gay husband till York via London för en miniweekend tillsammans med vår gemensamma vän. Tack vare Norwegian blev vi försenade och missade vårt anslutningståg till York – vi var strandsatta i London och nästa tåg gick inte förrän morgonen därpå. Stanna på stationen gick inte, och inte hade vi råd med hotell heller då vi fick punga ut £100 var för nya tågbiljetter. Paniken växte. Då kom gay husband på att han hade en bekant i London, som vänlig nog var villig att upplåta en luftmadrass på golvet åt oss, och vi accepterade erbjudandet mycket tacksamt. Det blev inte mycket sömn den natten.

Strax före sex gick tåget från King’s Cross och halv nio var vi framme i York, där vi möttes av vår bekymrade vän. Slutet gott, allting gott! Poängen med den här historien var att mitt underlag vid det laget hade suttit på plats i över 24 timmar och såg fortfarande perfekt ut. Det underlaget var just Lucy Minerals foundation.

Är man ute efter en mineralfoundation som täcker som en mofo, sitter på plats under extrema förhållanden och som är fri från vismut, behöver man inte leta längre. Lucy Minerals är, som kidsen säger, the shit.

Comments

  1. Låter verkligen jättebra, och jag blir nyfiken att testa!

  2. Jag har testat denna en kort sväng och jag får inte alls till det….Den är superskön på huden men jag blir alldeles kakig, vet inte om jag använder fel slags borste (flat top kabuki) men för mycket blir det i alla fall. Ska nog testa det en sväng till med en annan borste.

    • Nä, det blir lätt för mycket med en flat top, bättre då med en vanlig och en lätt hand.

    • Jag använder en fluffigare borste med just denna foundation, annars är det lätt att det blir för mycket. Och det krävs så otroligt lite av pudret för att det ska täcka. Det går inte att jämföra med andra mineralfoundations.

  3. Jag blir inte så lite nyfiken på denna!

  4. I love it! Den är annorlunda mot andra mineralfoundations i konsistensen. Man behöver så otroligt lite och det dröjer en stund innan man ser fulla effekten av den på huden. Tyvärr hittar jag ingen nyans som funkar för mig och det är det enda negativa jag kan komma på. Annars är den helt suverän! Täckningen är helt perfekt!

  5. Wow! Jag gillar verkligen mineral foundations. Måste nog testa denna. Vilken färg har du?

  6. Jag har testat denna i omgångar med olika borstar och jag tycker den är tung och jag tycker resultatet ser väldigt onaturligt ut. På ngt sätt känns det som den lägger sig som en duk över ansiktet trots minimal mängd. Men-den är skön på huden och jag gillar konsistensen, så jag är lite less på att jag inte tycker om den faktiskt.

  7. Låter ju riktigt lovande🙂 Vart kan man köpa den då? Hur är utbydet av nyanser?

  8. Man kan köpa den på http://www.lucyminerals.com.
    Älskar den, visst lätt att den blir kakig men det är bara för att den har så hög täckning så man får vara försiktig att man inte tar för mycket. Men för oss med acneärr och blek hy så är den en dröm. Den täcker och det finns en helvit version som man kan blanda ut med. Underbart!

    • Ja, exakt. Jag föredrar absolut att använda en vanlig kabuki än en flat top, annars blir det för mycket. Sen ser jag till att vara rejält återfuktad innan jag applicerar, det tycker jag hjälper mot eventuell kakighet.

