EOTD: Monster Mash

Här är en testsotning med nya paletten Silver Black från Body Shop, som vi tittade på igår.

Jag applicerade den silvriga (och glittriga!) krämskuggan över hela locket upp till ögonbrynet, sedan tog jag den svarta skuggan på pensel #224 och jobbade in i globlinjen. Krämskuggan är ganska oljig och passar bättre som regelrätt highlighter istället för primer, då den gör att puderskuggorna glider en del samt gör dem mindre intensiva. Jag räknar med att de kommer lägga sig i veck ganska snart. Den grå skuggan lades på det rörliga locket samt på nedre fransraden med #217 respektive #219, och den vita highlightern under ögonbrynet samt i inre ögonvrån med #242. Eyeliner och inliner med den medföljande Carbon Eye Definer. Fransarna fick en omgång med Deborahs Lash Creator Volume & Care.

Medan jag sminkade mig lyssnade jag på Misfits (post-Danzig, visserligen) version av Monster Mash – finns ju inget bättre band i Halloweentider än Misfits.

Comments

  1. Snyggt! Fast trist att den silvriga inte funkade bättre som primer… Men den svarta har bra pigment annars? Jag hade ju gärna haft en mörkare sotning på mig själv, så ska man köpa den här så måste den svarta ha bättre täckning. Men highlightern ser underbar ut! =)

  2. Awesome! =D Då blire till att införskaffa en sån palett. =)

  3. Superläckert!🙂

  4. Snyggve! Och älska låten❤ Brukar alltid lyssna på den lagom till halloween och egentligen när som helst när jag behöver muntras upp lite😀

  5. Gud vad snyggt! Jag älskar den typen av färg på ögonlocken, speciellt vintertid. Uppenbarligen en palett som jag måste kika vidare på – tack för tipset!🙂

