Missa inte testet av mineralfoundation i senaste Daisy Beauty!

Och varför det då, undrar ni? Jo, för att undertecknad är en av panelens ”vana mineralfoundationanvändare”, svarar jag då!

Lite kort kan jag säga att min favorit var Laura Mercier, följt av Youngblood och Jane Iredale, medan den absolut sämsta var Sheer Cover, om vilken jag skrev så här:

Testets sämsta foundation. Grovkornigheten gör det hart när omöjligt att få upp på den medföljande penseln – som är lika dålig den – och när jag bygger på täckningen ser det kakigt ut. Jag är rädd att ytan ska krackelera när som helst.

Nu vet ni det, så iväg med er och köp tidningen!

Comments

  1. Vad kul, det får bli kvällsläsningen!🙂

  2. Jag har fått den i brevlådan idag, och det första jag kollade var just mineralfoundation testet! Det enda lösa mineralpuder jag testat är Loreals, och det gillade jag inte alls. Vet inte om det passar till mig som är äldre med linjer då, samt fet storporig yttorr hy. Skulle gärna vilja testa, tror det är bra för huden, men men, jag vet inte.
    Fortsätter nog med flytande varianter!

  3. Samma här – det första jag kollade på var testet. Tror nämligen att min puderfoundation från Clinique är slut snart. Svårt att se när det är rivjärnsdosa…

  4. Hittar inte tidningen i min lilla stad : (
    Min favvo är Lily Lolo, testade du den? ^^

    • Japp, Lily Lolo var med i testet. Jag tycker att täckningen var för skir för min smak och hållbarheten var inte den bästa, tyvärr.

  5. Ska springa in och se om jag kan hitta den nu när jag faktiskt kan få fatt i dom! Har redan köpt förra månadens nummer så jag hoppas jag får tag i nästa också innan jag åker hem till danmark🙂

  6. Är prenumerant men har inte hunnit öppna tidningen än(men hänga framför datorn hinner jag tydligen…),men i alla fall, har inte riktigt fattat grejen med mineralfoundation, tycker att det mest blir kakigt, beviset fick jag när jag var inne på en salong som säljer idMinerals och representanten bakom disken hade fått det lika kakigt och tråkigt!

Trackbacks

  1. […] senaste Daisy Beauty där Kicki Norman har fixat ett MEGA stort mineralmakeup test. Jag, Tina och Desiree  var panelen och vi testade ca 15 olika foundations på marknaden och i tidningen kan ni se […]

