Mascaravecka: La Roche-Posay Respectissime Extension Mascara

La Roche-Posay fattar grejen med ingredienser som är snälla mot huden och som faktiskt funkar, och det kommer alltså knappast som någon överraskning att märkets mascaror också är bra. Min favorit av de två som jag fått för testning är den förlängande varianten, som ger långa och fina fransar som varken klumpar ihop eller fäller. Borsten är av den smalare sorten och passar mina ögon perfekt – det är hur lätt som helst att applicera mascaran och man kommer verkligen åt överallt, till och med på nedre fransraden där jag ofta kladdar på huden istället för på fransarna. Respectissime Extension Mascara är ingen jag skulle använda till en partysminkning, men till vardags – detta tråkiga ord – fungerar den ypperligt.

Pris: 189 kr hos DocMorris och Medstop.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Håller med, ypperlig vardagsmascara, men inte mer!

