Peachykeen!

Inspirerad av Helena och Julia gav jag mig på att tona mitt nyblekta hår rosa, med Carnation Pink från Directions, och då jag inte ville ha rosarosa hår spädde jag det med balsam. Det blev aprikost istället.

Och frustrerande nog hart när omöjligt att fånga på bild.

Jag tog i alla fall en rejäl klick balsam och blandade sedan i den rosa toningen tills jag hade fått en lagom mängd färg, och därefter applicerade jag blandningen i rent, fuktigt hår med en pensel. Jag lät det sitta i 10 minuter men man kan givetvis lämna det en längre tid om man vill ha starkare färg.

Trots svårigheterna att fastna på foto är jag nöjd med resultatet, även fast det rinner ur håret ganska fort om man tvättar det varje dag som jag gör. Å andra sidan är det ju bara att röra ihop lite mer och ha i igen.

Comments

  1. Fiiint! Jag har också en del aprikost i håret, fick inte ner utväxten till platina så där var det en del gula skiftningar. Men jag gillar🙂
    Rinner ur extremt fort dock, så det är skönt att vara korthårig nog att slippa investera en hel kväll varje gång man ska bättra på.

    • Ja, det var ju tack vare den gula färgen som mitt blev aprikost istället för rosa.🙂 Oh well, inte fy skam det heller!

  2. Superfint!

  3. Hållbarheten på den här sortens toningar hänger extremt mycket ihop med hur länge toningen får verka. Färgintensiteten påverkas däremot inte. Min rosa färg fick som sagt sitta i två timmar innan jag sköljde ur och resultatet sitter fortfarande kvar efter tiotalet hårtvättar även om det numera är väääääldigt ljusrosa.

  4. Åh äntligen bilder! Fast ja det är lite svårt att se det aprikosa men jag tror det är jättefint.🙂

  5. Fint! Det syns ju att det är i en varmare ton än förut. Ibland saknar jag att vara riktigt korthårig eftersom man kunde experimentera mer.🙂

  6. Fiiint!

Trackbacks

  1. […] par dagar efter att jag visade upp mitt persikofärgade hår gick jag och blekte det igen. För andra gången på en vecka. (Rekommenderas INTE, gör på egen […]

