Fröken Rosa recenserar: La Roche-Posay Toleriane Teint Fluide SPF 25

Toleriane Teint Fluide är en foundation för känslig och intolerant hy som behöver mycket täckning, antingen om huden är finnig eller ojämn i tonen. Den finns i fem olika nyanser varav jag har testat den ljusaste, 10 Ivory, och då jag är i proncip genomskinlig har jag ljusat upp den med min vita Face and Body från MAC. Outspädd skulle jag säga att 10 Ivory är ungefär som NW20 i MAC-termer.

Jag är lite kär i Toleriane Teint. Den har många fördelar för min hud, som är lite småkinkig och lätt reagerar med rodnad: den går lätt att applicera (jag använder min Round Top Kabuki från Sigma) och kräver inget extra buffande, den sitter bra under dagen, även under mitt munskydd, och trots att den är så täckande känns den inte ett dugg maskliknande. Det känns överhuvudtaget inte som om jag har foundation på mig. Toleriane Teint täpper heller inte igen huden och har varken orsakat tilltäppta porer eller kvisslor sedan jag började använda den.

Det här är dock ingen foundation för dig som endast vill ha en lätt täckning – fast man skulle ju kunna blanda den med fuktkräm – eller en finish med mycket ”glow”. Här är finishen matt med satinkänsla, vilket är precis vad jag föredrar.

Pris: 169 kr/30 ml.
Ingredienser: AQUA / WATER, UNDECANE, TRIDECANE, GLYCERIN, POLYGLYCERYL-4 ISOSTEARATE, PENTYLENE GLYCOL, CETYL PEG/PPG-10/1 DIMETHICONE, HEXYL LAURATE, MAGNESIUM SULFATE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, ACETYLATED GLYCOL STEARATE, ACETYL DIPEPTIDE-1 CETYL ESTER, ETHYLHEXYLGLYCERIN, TRISTEARIN, CELLULOSE GUM, ACRYLATES COPOLYMER, DISODIUM STEAROYL GLUTAMATE, ALUMINUM HYDROXIDE, CI 77891 / TITANIUM DIOXIDE, CI 77491, CI 77492, CI 77499 / IRON OXIDES, CI 77491, CI 77492
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Den låter onekligen ljuvlig!
    Jag har i alla år haft väldigt fet hud och verkligen inte velat ha nån typ av ”glow” i min foundation men jag märker att efter sommaren är det som att min hud totalt förändrats och numera ÄLSKAR jag alla foundations som ger lite lyster och den där friska looken.
    Det låter som att den där foundationen är nåt för mig – hoppas bara apoteken här i Vasa tar in La Roche Posay’s smink också och inte bara nöjer sig med hudården…

  2. Låter väldigt bra, jag behöver snart köpa ny foundation för höst/vinter, och ska helt klart kolla denna!

  3. Jag är inte så förtjust i kraftig täckning, men är ändå himla nyfiken på denna. Blanda med fuktkräm är precis vad jag brukar göra med foundations, så det skull kanske bli en bra matchning.

  4. Den låter väldigt bra, och jag vill gärna titta närmare på nyanserna. Är den väldigt rosa i tonen?

  5. Låter onekligen intressant! Ibland så blir jag ju väldigt flammig i huden och då vill man ju ha lite mer täckande.

  6. Har 11:an och den är lite för mörk. Tycker även NW20 är det också så tveksam om 10:an passar mig då, men man får blanda ut med ansiktskräm helt klart! Gillar också finishen, inget extra nedmattande behövs ju!

