Fröken Rosa recenserar: Sachajuan Intensive Repair schampo och balsam

Just nu är det trångt på badkarskanten bland alla schampon som ska testas, och först ut att recenseras är Sachajuans nya serie för torrt och slitet hår: Intensive Repair.

Jag brukar i vanliga fall inte använda schampo för torrt hår då det ofta tynger ner mitt fina hår och gör det ännu plattare, men för tillfället har jag en period då jag bleker håret ofta och då vill jag ju självklart skydda håret lite extra. Intensive Repair är framtaget för torrt och slitet hår som behöver extra mycket fukt och näring, och det tycker jag att Sachajuan lyckas med. Mitt hår känns och ser friskt ut efter användning, det blir mjukt och blankt men behåller ändå styrseln och rasar inte ihop efter en dag. Balsamet gör det lätt att reda ut utan tynga ner, fast jag har det bara på längderna och inte i hårbotten. Jag ser ingen mening i att ha balsam i hårbotten, det fyller ingen funktion för mitt hår.

Sa jag förresten att det luktar svingott? Bara en sån sak, liksom.

Pris: Schampo, 250 ml/120 kr, balsam, 250 ml/140 kr. Hos Kicks, Åhléns samt en del Apotek.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Låter som något jag borde testa. Helt ok pris också, jag brukar inte köpa så dyra schampon. Håller på med Frank Provoist nu (eller hur det stavas) och det är väl helt okey, men svårt att klämma ut balsamet från den stora flaskan.
    Men när det är slut ska jag kolla in dom här!

    • Har lite svårt för de där überstora flaskorna, typ Tresemme, tycker att de är svåra att balansera i duschen.

