Fröken Rosa recenserar: La Roche-Posay Ceralip

Tack vare innehållet i den här lilla tuben har min sargade och spruckna underläpp börjat återvända till det normala, med hjälp av – let’s be honest – en del bortpillande av torra flagor.

I början smorde jag in läpparna praktiskt taget var femte minut då det bara sa slurp och ceratet var borta, men nu räcker det med någon gång i timmen samt innan jag går och lägger mig. Om jag måste klaga på något så är det priset och att jag önskar att konsistensen var ännu fetare. Annars är Ceralip en toppenprodukt.

Pris: 99 kr/15 ml.
Ingredienser: CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, PPG-5 PENTAERYTHRITYL ETHER, PEG-5 PENTAERYTHRITYL ETHER, BUTYROSPERMUM PARKII / SHEA BUTTER FRUIT, CERA ALBA / BEESWAX, HYDROGENATED VEGETABLE OIL, SILICA DIMETHYL SILYLATE, GLYCINE SOJA / SOYBEAN STEROL, CITRIC ACID, BHT
Betyg:

Comments

  1. Var det den man kunde använda mot förkylningsslitna näsor eller har jag hittat på det? Oavsett så verkar det vara en toppenprodukt, blir absolut köp framåt vintern (snön lär väl komma om två veckor även om solen skiner idag… hmprf).

