Björn Axén Cool Silver – nyhet för blont och grått hår!

Medan mina bloggkollegor är på pressevent med Idun Minerals – SOM JAG INTE ENS VAR BJUDEN PÅ, inte för att jag är bitter – sitter jag hemma och göttar med nyheter från Björn Axén. Cool Silver-serien innehåller schampo, balsam och leave in-spray speciellt framtagna för att ge kalla toner åt blont och grått hår. Jag blir alltid upphetsad av silverschampo, och särskilt när det luktar gott av aprikos som det här gör.Egentligen skulle jag vilja hoppa in i duschen med Cool Silver redan nu, men jag håller på att förfrysa röven (så dålig idé med dusch) och dessutom ska jag gå och tröstäta rostat bröd.

Schampo och balsam kostar 150 kr, och leave in-spray 160 kr. Finns ute i butik nu.

Comments

  1. Silverschampoo brukar väl betyda typ ”använd några gånger och slipp oranget från blekningen”? Eller är det här mer ”för dig som vill åt en kall nyans i ditt ljusa hår”? För om det är nummer två-varianten är jag intresserad och hejar på idogt testande från din sida haha (känn ingen press). Min fråga är alltså: hur starka/effektiva är dom? Mvh silverproduktsnybörjare

    • Jag använder silverschampo på båda sätten, både för att lyfta fram den kalla blonda nyansen och dämpa det gula som uppstår vid blekning. Just det här tror jag fungerar som både och.

  2. Låter mycket intressant! Speciellt den där leave in. För många år sedan kunde man köpa styling mousse som var blå, men det hittar jag inte nån stans. Jag har inte väldigt blont hår, men jag färgar det, och när det börjar bli dags att färga det drar det lite åt gult. Så detta ska jag spana in!

    Tycker synd om dig som inte var bjuden, varför inte smälla till med nån kladdig chokladgrej i stället för bara rostat bröd?
    Det är du väl värd!

  3. Jag är lite nyfiken på att testa silverschampo i mitt varma bruna hår, för att få det ja, lite kallare.

