La Roche-Posay lanserar makeup för känslig hud och ögon

För ett par dagar sedan hängde det en påse från La Roche-Posay på dörren när jag kom hem, och det måste sägas att jag uppskattar det extra mycket efter en kväll på jobbet. I påsen låg ett par av höstnyheterna, Toleriane Teint Fluide samt de två mascarorna, en förlängande och en volymgivande.

Den volymgivande mascaran har jag på mig idag – ni får vänta på dagens – och Teint Fluide är jag närmast helsåld på efter en regnig dag i Stockholm.

Nyansen, 11 Beige, är förstås mörk men jag ljusade upp den med en rejäl klick vit Face and Body från MAC innan jag applicerade den. Jag har mailat den supergulliga presskontakten och jag ska få hem den ljusaste 10 Ivory också. Sånt uppskattas enormt! I alla fall så täcker Teint Fluide så pass bra att jag endast behövde lite concealer under ögonen, samt lite löspuder i t-zonen. Den har suttit på plats sedan tiosnåret imorse utan att blekna, vilket såklart är ett jätteplus, och fast den täcker så bra känns den lätt på huden.

Ovanstående produkter samt två andra foundations i serien finns på apotekskedjorna DocMorris och Medstop från 1:a september.

TOLERIANE TEINT Fluide 30 ml, 169 kr
TOLERIANE TEINT Crème 209 kr
TOLERIANE TEINT Mineral 219 kr                         
RESPECTISSIME DENSIFYING mascara 189 kr
RESPECTISSIME EXTENSION mascara 189 kr

Comments

  1. Härligt! Jag fick prova deras krämfoundation och gillar den också. Mascaran har jag däremot inte hunnit testa än. Har du?

  2. Foundationen ser spännande ut, mörk såklart, men det är ju svårt att hitta en passande en för oss blekfisar :p

  3. Är mycket pepp på deras olika foundationsläpp! Hoppas, hoppas att det kommer tillräcklig ljusa nyanser!

  4. Jag håller fingrarna för att de kommer ut med en überljus variant för oss blekfisar. Hur tyckte om själva formulan, är den något för folk med känslig hy? Kliade den något?

