Min lilla önskelista

Så här ser min parfymönskelista ut just nu:

– Comme des Garçons White: Kombinerar en läskande syrlighet med kryddnejlika och – i min näsa – torkad ingefära. Det vattnas i munnen bara jag tänker på den, faktiskt.

– Prada Candy: Julia beskrev den som ”en vuxen Pink Sugar”, en doft jag gillade innan alla andra började gilla den, och jag är knepig på så vis att jag omedelbart ogillar det som alla andra gillar. Candy vill jag i alla fall prova! Kommer till NK om1-2 veckor enligt personalen på parfymavdelningen.

– Maison Martin Margiela Untitled: Man kan väl lugnt säga att jag blev lite uppspelt när jag såg displayen på NK, så uppspelt att Julia fick hjälpa mig att spraya på pappersremsan. Sen gick jag och sniffade på provet resten av kvällen. Lite kärv, lite bitter, lite som jag.

Har ni någon önskelista för tillfället?

Comments

  1. Comme des Garçons verkar ha himla intressant dofter! Jag har inte testat några av dem så jag vet inte om de är lika underbara som de verkar. Men kryddnejlika doftar ju mums och jag är lika förtjust i ingefära som du tror jag😉

  2. Jyst ny vill jag faktiskt ha en parfym från Make Up Store som heter golddigger. Fräsch och lättburen!

  3. DKNY Golden Delicius, (felstavat) vet att du ite gillar den, men jag är nyfiken.
    Clean ”Skin”, tror den luktar jättegott.
    Body Shops nya White Musk, nyfiken på den också.

    Vet alltså inte hur nån luktar, men jag TROR jag gillar dom!

  4. Jag har snöat in mig lite på Indie dofter, har hittat två företag på Etsy som säljer intressant parfym, The morbid the merrier och Wiggly, om jag minns namnen helt rätt.
    Har två prover från Wiggly och den ena Honey Suckle Sweet tea luktar otroligt gott.

  5. anette carlsson says:

    Jag har hört att Laila Bagges nya parfym ska vara i topp-klass, jag är jätte nyfiken på att lukta den och köpa den, kanske.

