Studio Artist by Oriflame – produkterna

Här kommer som utlovat lite bilder på de produkter jag fick med mig hem igår från Oriflames visning på Sturecompagniet. I vanlig ordning är nyanserna för mörka för mig, men concealern skulle jag nog kunna ha under ögonen i alla fall.

Pressed Powder Medium, Concealer Medium, Foundation SPF 15 Olive Beige, Lipstick True Coral

Informationen om produkterna är mycket knapphändig och jag vet ingenting utöver det jag kan läsa mig till i den medföljande katalogen. Jag har heller inget släppdatum eller prisuppgifter på annat än läppstiftet och foundationen.

Studio Artist Foundation släpps i fem nyanser: Porcelain, Fair Nude, Olive Beige, Natural Beige, och Tanned Beige, och innehåller ljusreflekterande pigment som ska sudda bort fina linjer och ojämnheter samt ge en felfri lyster. Rekommenderat pris är 160 kr/30 ml.

Läppstiften är tio till antalet och har en skir, glansig finish. Det jag testar, True Coral, har inte den bästa hållbarheten men känns skönt på läpparna. Priset här är 145 kr.

Comments

  1. Foundationen är jag nyfiken på, verkar bra och priset är ju fantastiskt!

  2. Jag älskar mitt studio artist läppstift som jag fick på kickoffen i augusti. är såå nyfiken på foundationen och concealern, hoppas att de kommer i en ljusljus porcelain. de andra foundations de har är inte speciellt ljusa i mitt tycke. jag tror de kommer att släppas i period 15, vilket är nästnästa katalog. =)

  3. På min skärm ser läppstiftet ut att vara likt MAC VG Cyndi (som jag f ö älskar och hade på mig när vi sågs idag)

  4. Tror nästan att jag får ge Oriflame en chans. Har aldrig provat nånting mer än en kajal och det kan nog vara 10 år sen..

  5. Jag förstår mig bara inte på detta att dela ut recensionsexemplar som inte är i närheten av att passa. Då blir det ju ingen vidare pr…

