ACO Hudlotion – originalet i ny tappning

Under oktober och november säljs ACO Hudlotion i en limiterad utgåva med en uppdaterad retrolook, och jag hoppas att jag inte är ensam om att komma ihåg den gamla flaskan – eller doften för den delen?

Som en hyllning till ACOs arv och långa historia lanserad nu en uppdaterad hudlotion i den klassiska ACO-flaskan. Flaskan uppkom som ett resultat av att många apotek på 80-talet gick från försäljning över disk till att istället bjuda in konsumenten att själv plocka varorna – nu gällde det att synas på hyllan! Den redan populära hudlotionen fick då en modern och stilren flaska, som förutom att synas i butikshyllan, även skulle passa in i de flesta badrumsmiljöer. Flaska bröt ny designmark och belönades 1983 med föreningen Svensk Forms utmärkelse ”Utmärkt svensk form”.

Retroflaskan finns i en limiterad utgåva av 40 000 exemplar och säljs under hösten på apotekskedjorna Apoteket Hjärtat, Kronans Droghandel, Medstop, Apoteksgruppen, Doc Morris samt Vårdapoteket. Priset ligger på 75 kr/500 ml.

Comments

  1. Älskar retroflaskor, så denna ska jag spana in!🙂

  2. Sjukt snygga! *vill ha*

  3. Det blir givetvis ett köp när jag hittar den här flaskan i butik. Min mamma hade alltid en sådan flaska i badrummet när jag var liten. Jag vill däremot minnas att etiketten hade en annan färg, typ grön eller brun?

  4. Fin flaska! Minns att jag hade ett ansiktsvatten från aco i liknande flaska…

