Mad about ginger

Just nu håller jag på att testa produkter från Bodyfarm – recensioner kommer, men jag är mycket positivt inställd än så länge – och när jag snokade runt i webshoppen hittade jag duschtvål och lotion som doftar ingefära. Ingefära, som jag älskar så mycket! Det är inte helt lätt att hitta kroppssmörj som doftar ingefära, i alla fall inte om man inte vill betala dyrt för det, typ Origins (som dock är ljuvlig), men här känns det då som om jag har snubblat över krukan med guld i slutet av regnbågen.

Duschtvål kostar 88 och en flaska lotion går på 109 kr.

(Kom på att jag har en burk body butter från Anatomicals som luktar bergamott – dofthangup #2 – och ingefära stående i en kasse under skrivbordet. Jag dog lite av vällust när jag sniffade på den just nu.)

Comments

  1. Jag ska faktiskt alldeles strax börja på min flaska ingefärs-duschkräm från Bodyfarm!

  2. Oh! Det låter som något för mig också. Älskar ingefära- både smak och doft. Är lite sur på att Eleven inte tagit in ingefärsdoften (Fresh ginger root) som Library of fragrance har.

  3. Cajsa Warg says:

    Italienska l’Erborario har en underbar serie dom doftar vanilj & ingefära!

  4. Cajsa Warg says:

    Life-butikerna brukar ha l’Erbolario!

