Äntligen september!

Jag är nog ganska ensam om att inte gilla sommaren – visst älskar jag att ha semester, men sol och värme är inget för mig. När andra drömmer om Maldiverna drömmer jag om Hebriderna, liksom. September är en av mina favoritmånader på året, det brukar vara lagom temperatur och luften är härligt hög och klar som den bara är på hösten.

Med hösten kryper också min inre goth fram, hon som har Bellatrix Lestrange som stilikon och som ryggar förskräckt undan för allt vad bronzer heter. I höst tänkte jag bland annat gå runt i den fina svarta långkjolen från Lindex, läppstiftet Prince Noir från MAC, och tjusiga Metro Grey från Kicks Nailpolish.

Vad gillar ni bäst med hösten?

Comments

  1. september är också min favvo! mest för att jag fyller år i dag, haha!
    kjolen verkar jättefin! finns den i butik nu?

  2. Jag gillar färgerna! Kjolen du tipsar om här ser finfin ut! Ska genast ut och spana =)

  3. höst är den bästa årstiden enligt mig med, verkligen!

  4. Vad finns det inte att gilla med hösten är frågan? Den överlägset bästa och vackraste årstiden, krispig luft samt sköna vindar, och vad underbart att vara i Skottland eller Irland denna tid med alla de vackra färgerna. Mhm.

  5. Åh, vilken tur att jag inte är ensam med att inte gilla sommaren mest. Jag älskar hösten!! Alla härliga färger som kommer, det friska krispiga vädret, inte lika svettigt och mer möjligheter till klädval, naturen luktar till och med bättre på hösten. Jag har sett höstiga bilder på orangea och gula löv och blivit helt pirrig i kroppen. Haha. Är det konstigt eller? 🙂

  6. Älskar sensommaren och hösten! Inte alls speciellt förtjust i sommaren…för varmt!

  7. Men hörni, september är fortfarande sommar! Envisas med att hävda det, förövrigt tycker jag inte heller om för varmt, är så tråkig att jag tycker lagom är bäst!

