Give it a rest, Marc

Hur många gånger kan man mjölka en dofts framgång genom att byta färg på flaskan och ändra ingredienskoncentrationen hit och dit? Fråga Marc Jacobs. Nu finns ytterligare en flanker till ack så populära Daisy ute i butik, vilken har fått namnet Daisy Hot Pink. Visst är flaskan snygg som tusan, men behöver världen ännu en Daisy? Själv mottog jag nyheten med himlande ögon och en kliande lust att ta fram motorsågen, men okej – jag ser hellre den här på mitt lokala Kicks än vedervärdiga DKNY Be Delicious och alla dess flankers, för vilka jag hyser ett irrationellt hat.

Och ändå…skulle jag önska att Marc återvände till att göra parfymer som Blush. Mer fokus på doft, mindre på flaskdesign.

Comments

  1. Jag hade missförstått helt, trodde Hot Pink bara var en LE- förpackning av vanliga Daisy? Får Googla och ta reda på hur den nya skiljer sig från originalet:)

    • Jag har för mig att den beskrivs som en kvällsversion av original-Daisy – lite mer av allt, helt enkelt.

  2. Hahaha! Du är så rolig! /N

  3. Håller med om DKNY’s äppleparfymer..de är ganska vedervärdiga. Inte den minsta tillstymmelse till äppledoft,bara alkogellukt.

  4. Flaskan är to die for, doften vet jag ej tyvärr. Dör hellre för mina favoritkillar, Viktor & Rolf.

