31 dagar Fröken Rosa: dag 26

Berätta om din hudvårdsrutin!

Så gärna! Jag när ett närmast osunt intresse för (bra!) hudvård, och även om jag pratat om min rutin tidigare har den ändrats en del nu, så då passar det väl med ett nytt inlägg i ämnet.

Morgon: Rengöring och ansiktsvatten ur Clarins Daily Energizer-serie, följt av Superdrugs Deep Action Anti-Blemish Gel på eventuella blemmor och därefter fuktgivare i form av Daily Energizer Lotion SPF 15, också från Clarins. Ögongelén Supereyes, Supereyes från Soap & Glory om jag kommer ihåg.

Kväll: Sminket ryker med Cleansing Oil från GoW och därefter tvättar jag ytterligare en gång, med samma rengöring som på morgonen. Jag gillar dubbeltvätt. Nattetid använder jag gärna ett exfolierande serum, som Perfekt Pumpken Serum från GoW, under nattkrämen, eller så sveper jag en BHA-lotion över ansiktet vilket för verka i ett par minuter. Sedan åker Daily Energizer Cream på (som passar lika bra på dagen) och ögongelén.

Nån gång i veckan lägger jag en djuprengörande mask – just nu Fab Pore från Soap & Glory – men aldrig två exfolierande produkter på samma kväll.

Comments

  1. Jag är riktigt sugen på GOW:s cleansing oil. Ska nog beställa den när min från Dermalogica tagit slut!

