Fröken Rosa recenserar: Clarins Daily Energizer

Clarins Daily Energizer-serie är egentligen riktad mot 18-30-åringar, så även om jag precis missar målgruppen med ett år, har jag använt produkterna flitigt och tyckt att de fungerat riktigt bra.

Daily Energizer Cleansing Gel är en mellantjock gelé som ger ett härligt lent lödder, den tvättar rent utan att torka ut, och doftar gott av moringa. Rengöringen innehåller salicylsyra, som dock är så långt ner på listan över ingredienser (se nedan) att jag knappt räknar med det. Min känsliga blandhy gillar den här gelén skarpt, och jag har faktiskt köpt en stor tub att ha när min lilla provtub tar slut.

Pris: 155 kr hos Eleven.
Ingredienser: Aqua (Water), Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Decyl Glucoside, Cocamidopropyl, Betaine, Acrylates Copolymer, Butylene Glycol, Tromethamine, C12-13 Pareth-3, PEG-40lHydrogenatd Castor Oil, Parfum (Fragrance), Phenoxyisopropanol, Salicylic Acid, TetrasodiumlEDTA, Saponaria Officinalis, Root Extract, Moringa, Pterygosperma Seed Extract, Phenoxyethanol, Disodium Phosphate, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Butylphenyl Methylpropional, Linalool, Limonene.
Betyg:

Daily Energizer Wake-Up Booster är ett ansiktsvatten som ska ”väcka upp hyn och ge den ny energi”-bla bla-försäljarsnack. Jag tycker att det för min del känns onödigt med ansiktsvatten och inget jag skulle sakna om jag glömde det en morgon, men visst, det känns skönt att stryka på ansiktet. Har samma mysiga doft som gelén och alla andra produkterna i serien.

Pris: 215 kr hos Eleven.
Ingredienser: Aqua (Water), Alcohol, Pentylene Glycol, Glycerin, Propylene Glycol, RibesiRubrum (Currant) Fruit Extract, Trehalose, Butylene Glycol, PPG-26-Buteth-26, Parfum (Fragrance), PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Acrylates/C10-30, Alkyl Acrylate Crosspolymer, Benzophenone-4, Tromethamine, CoffealRobusta Seed Extract, Panax Ginseng Root Extract, Theobroma Cacao (Cocoa) Extract, CamelliaiSinensis Leaf Extract, Potassium Sorbate, Phenoxyethanol, EDTA, Butylphenyl Mehtylpropional, Linalool, Limonene, HexyllCinnamal, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, Hydroxycitronellal, Alpha-IsomethyllIonone, CI 15985i(Yellow 6), CIi14700 (Red 4).
Betyg:

Daily Energizer Cream var jag lite skeptisk mot i början, enkom för jag fick krämen för torr hy i mitt prova-på-kit, men som glädjande nog visade sig vara en toppenkräm som funkar ypperligt under makeup. Den är ganska tjock i konsistensen men sjunker in snabbt utan att lämna en fet hinna, och lyckas med konststycket att hålla min hy relativt matt under dagen. Under provperioden har jag varit finnfri och hyn ser liksom ”glowig” ut. Finns även i en mer gelliknande version för kombinationshy.

Pris: 295 kr hos Eleven.
Ingredienser: Här är en lista.
Betyg:

Comments

  1. Åh, jag älskar Clarins produkter!

  2. Kul att du gillade dem! Jag ska plocka fram mina testers i testkön 🙂

  3. Denna serie blir jag nyfiken på! Jag trodde att du låg i mitten av målgruppen ju, ta det som en komplimang! =)

