Första natten med Bare Minerals Pure Transformation Night Treatment

Ett par snabba tankar om Bare Minerals nattbehandling Pure Transformation Night Treatment:

För det första känns det bisarrt att buffa in ett puder när jag precis har tvättat av mig ett annat, och ett färgat, foundationliknande puder dessutom. Färgen Light ser mörk ut i burken men det ser inte så farligt ut när jag väl har buffat in allt.

För det andra tycker jag att borsten är klumpig. Jag lyckades slå mig själv på näsryggen två gånger när jag buffade mellan ögonen, och det gjorde rätt så ont.

För det tredje så gnuggade färgen av sig på örngottet, trots att Bare Minerals lovar att den absolut inte skulle göra det.

Jag fortsätter givetvis med testet, men provar med en annan borste. Och kanske sova på rygg.

Comments

  1. Jikes, Bare Minerals borde stå för tvätten av ditt stackars örngott.

  2. Hmm, det är ju inte så skoj med gula örngott direkt. Hoppas det har en positiv inverkan på hyn iallafall.

  3. Redan där brister produkten för mig! Vilket tålamod du har🙂

  4. oj, vilken grej. upplys en oupplyst: vad ska vara fördelen med denna produkt?

    • Den ska förminska porer, ge huden mer lyster samt öka cellförnyelsen, och allt det på bara två veckor.

Trackbacks

  1. […] ska bli spännande att prova själv. Jag har bara läst Fröken Rosas första utvärdering och den är ju inte mycket att hänga upp handduken på. Nej, hänga i julgranen heter det […]

