Pressvisning Bare Minerals

Kom nyss hem från Bare Minerals pressvisning för de nya hudvårdsprodukterna som märket lanserar snart. Jag blir alltid extra upphetsad av (till synes) bra och lovande hudvård, och jag ser fram emot att testa de produkter jag fick med mig hem.

Lee, Bare Minerals representant från England, höll en mycket informativ presentation och berättade bland annat om märkets bakgrund, värderingar samt regeln ”det finns inga regler!”

Visste ni att det säljs en Bare Minerals-foundation var fjärde sekund, någonstans i världen?

Produkterna stod framdukade på borden så att vi fick peta och pilla hur mycket vi ville.

Den aktiva ingrediensen i alla produkterna heter RareMinerals ActiveSoil Complex och utvinns ur obrukad jord rik på naturliga, essentiella makro- och mikromineraler. Det är så rent att det går att dricka, vilket vi fick göra. Smakade…sådär. Lite syrligt.

Rengöring, nattkräm samt behandlande (färgat) puder. Det senare är nästan ett inlägg för sig, och jag återkommer senare idag med mer information om själva produkterna. Nu måste jag springa iväg igen!

null Bare Minerals press event this morning. The new skincare line sounds very promising and I’m itching to try it out.

Comments

  1. Vilka otroligt fina förpackningar, ska bli spännande att läsa mer om pudret!

  2. Vad spännande, och ja förpackningarna ser superhärliga ut!

  3. Spännande med hudvård och de fina förpackningarna. Jättenyfiken på hur de ligger prismässigt men det antar jag att du skriver mer om sen.

  4. Veldig spent å hør det du synes. Har faktisk tenkt å prøv bare minerals siden i fjor men var ikke helt bevist.

