Bare Minerals Skincare – produkterna

(Ber om ursäkt för bilderna, mitt kamerabatteri ligger på laddning och då har jag bara min iPhone.) Okej, då ska vi kika lite närmare på de produkter jag fick med mig hem från pressvisningen i morse. Tidigare såg ni hur snygga ytterförpackningarna var, och det går igen i själva burkarna. Jag älskar snygga förpackningar!

Purifying Facial Cleanser (rek. utpris 279 kr/177 ml) friskar upp, ger klarare hud, rengör och tar bort makeup i ett enda steg. Ökar hudens cellförnyelse, rengör porerna på djupet och avlägsnar döda hudceller. Passar alla hudtyper.

Purely Nourishing Cream (rek. utpris 489 kr/50 ml) är en rik och djupt närande fuktcreme som gör huden fastare och mer elastisk, ger ökad lyster och förbättrad hudstruktur. Innehåller bland annat lavendel, vilket doftmässigt för tankarna till Philosophys Hope in a Jar. För torr hy.

Pure Transformation Night Treatment (rek. utpris 779 kr/4,2 g) är produkten vi alla höjde på ögonbrynen åt, och flera – okej, mest jag – tänkte ”vad fan är det här?” – och jag är fortfarande inte helt övertygad. Tydligen finns det kunder som sover i sin Bare Minerals-foundation, tack vare osäkerhet och dålig självkänsla, och inte vill visa sig alls utan foundation. Jag tycker personligen att det är tragiskt, men vem är jag att döma. I alla fall tog då Bare Minerals fram den här produkten – en pulverbaserad nattbehandling som ska, efter endast två veckors användning, dramatiskt reducera och minimera förstorade porer. Jag trodde inte att man kunde påverka porernas storlek, men visst, okej. Pulvret har även energigivande och hudförnyande egenskaper, och ska appliceras sist i hudvårdsrutinen. Tvätta, smörj, borsta tänderna, pudra på. Finns i fyra nyanser – ännu ett WTF-moment – Clear (som inte är genomskinlig alls), Light, Medium och Tan. Dessa ska inte kladda av sig på örngotten.

Övriga produkter i serien är Deep Cleansing Foam (279 kr/119 g), Purely Nourishing Moisturizer (489 kr/50 ml, finns för normal/torr hy samt fet/blandhy), Firming Eye Treatment (479 kr/15 ml), Renew & Hydrate Eye Cream (489 kr/15 ml), samt Blemish Remedy (279 kr/1 g). Serien säljs på salonger och överallt där Bare Minerals säljs.

Jag börjar testa redan ikväll!

null A closer look at some of the products from the new skincare line by Bare Minerals.

Comments

  1. Vad innehåller produkterna för aktiva ämnen? Vad svarade representanterna när ni frågade om det där färgade nattpudret? Någon måste väl frågat? Vilken mirakelingrediens är det som krymper porerna? Många frågor:)

    • Pure Transformation Night Treatment: ActiveSoil Complex (urvinns ttydligen ur mineralrik jord och är det som förminskar porerna, ej klart hur), mica, vismut, titandioxid, järnoxider, majsstärkelse, kisel och illite, aloe vera, amla-extrakt, vitamin A, C och E, bariumsulfat, ectoin, extrakt från afrikanskt rött te och rooibos, extrakt av vitt te, extrakt av vete, extrakt av rosmarin.

      Purely Nourishing Cream: ActiveSoil Complex, växtglycerin, lavendel, kamomill, växtoljor från avokado och soja, druvkärneolja, ceramider från linfröolja och palmolja, squalan och triglycerider, extrakt av bokbladsknoppar, vitamin E och C, jojobaolja och -smör, extrakt av styvmorsviol, extrakt av saltört, extrakt av carambolablad, granatäppelolja.

      Purifying Facial Cleanser: ActiveSoil Complex, fruktenzymer från ananas, litchee, guava, passionsfrukt, kiwi, carambola, mangostan och jojoba, aminosyror från havre och äpple, granatäppelextrakt, olja från avokado, soja och macadamianötter, växtessenser av lavendel och kamomill, växtglycerin, xylitol och natriumhyaluronat.

      Tro det eller ej, men INGEN frågade varför den var färgad. Tror dock att det hänger ihop med de som sover i sin foundation och vill ha lite färg. Jag vet inte. Men jag ska testa.🙂

  2. Åh vill haaa! Presenterade de Redness Remedy också?

  3. Tack för svaret Des. Om de nu vill skapa en skonsam produkt till de som vill sova i sin foundation borde de väl ändå skippat vismuten? Alltihop är bara ett stort mysterium för mig.

