31 dagar Fröken Rosa: dag 13

Brukar du använda bronzer? Favorit?

Jo, jag använder bronzer fast bara på våren och sommaren, annars är det vampyrblekt som gäller. Jag är genomskinligt ljus i hyn, lite som Casper (fast jag är snarare ett elakt spöke – jag skulle ÄLSKA att hemsöka folk, skramla med kedjor och göra sånt där som spöken gör) och jag blir aldrig brun. Om jag är oförsiktig i solen blir jag rosa och sen återgår jag till att vara blåvit. Så bronzer är egentligen inte riktigt min grej. Dock har jag två favoriter som jag borstar på med ytterst lätt hand när andan faller på.

Benefit Dallas är ett mellanting, rouge och bronzer i ett, som tack vare sin plommonton passar mina rosa undertoner. Jag applicerar med en skunkborste på kindbenen,hårfästen, hakspetsen och längs med näsan, och kompletterar med ett skimrigt rouge som Sugarbomb eller Coralista.

Bronzern ur Body Shops Honey Bronze-kollektion har varit en stadig följeslagare under varma sommardagar. Den är matt och varmare i tonen än Dallas, men får mig ändå inte att se ut som en Oompa Loompa, och doftar dessutom gott av honung.

null Being pale as a ghost (and liking it) I only wear bronzer in the spring and summer, and only to bring a bit of warmth to my skin. My favourites are Benefit’s Dallas and Honey Bronze from The Body Shop.

Comments

  1. Det från TBS verkar vara en trevlig produkt.🙂

  2. TBS blev favorit direkt, bästa matta solpudret jag har provat🙂

  3. Har du någon swatch på dallas? Såg underbart fint ut..

