31 dagar Fröken Rosa: dag 8

Brukar du använda foundation? Isåfall, vilken är din färg och favorit? Flytande, fast eller mineral?

Åh, foundation! Jag älskar foundation!

Hos mig samsas flytande foundation med lösa mineraler, pressade ditos, samt färgade dagkrämer, och jag använder allihop. Är jag på resande fot är gloMinerals Pressed Base i Neutral Fair det självklara valet, har jag bråttom på morgonen dras min hand till Idun Minerals, och är min hy lite torr och vill ha extra omsorg så är MAC:s Studio Sculpt vad jag behöver.

Samlingen ska utökas med en BB Cream, vars leverans jag väntar på, och så vill jag ha en mineralfoundation från TiKei.

null These are a few of my favourite…foundations. From liquid to cream to powder, I’ve got ’em all.

Comments

  1. Kul att se vad du använder, jakten på den perfekta basen är evig för mig!

  2. Åh, foundations är bra grejor. Åtminstone när man hittar rätt.🙂 Det är alltid kul att se vad du har eftersom jag också är en riktig blekfis. Det ska bli intressant att höra vad du tycker om BB Cream.

  3. Hejsan!

    Brukar läsa Fröken Rosa varje dag, men nu när du nämner BB Cream kände jag att jag ville kommentera😛 ser framemot att få läsa din recension av just Garniers variant🙂 Själv har jag just skrivit ett inlägg om just BB Cream och vad det är, så jag tänkte tipsa lite om det inlägget här, om jag får?

    Tack för en jättebra blogg i alla fall!

    • Självklart får du tipsa om inlägg! Det är dock inte Garniers BB Cream jag ska testa, utan ett koreanskt märke.

      • Oj, ursäkta, jag måste ha läst lite för mycket om Garniers BB creams på sistone^^’ Den från MIssha har jag testat innan, dock tyckte jag inte riktigt det funkade med nyansen. Hoppas den funkar bättre för dig!🙂

  4. Kan man nånsin ha tillräckligt många foundations?

