Fröken Rosa recenserar: Bobbi Brown Tinted Moisturizer Oil Free SPF 15

Jag fick med mig ett generöst prov på Bobbi Browns tinted moisturiser hem från London, och således har jag testat den varje dag. Mitt intryck överlag är rätt så positivt – fast med ett par invändningar. Vi börjar med det som är dåligt, så har vi det undanstökat:

SPF 15 är så klart bra, don’t get me wrong, men jag vill hellre ha det som en del av min hudvård än i min foundation då det just i det här fallet känns som att det gör krämen lite svårare att få jämn på huden.

Nyansmässigt är Extra Light lite för rosa och lite för mörk för att det ska kännas riktigt bra, och det trots att jag blev färgmatchad. För övrigt trodde jag att Bobbi Browns foundations var gultonade allihopa?

Men det finns ju såklart positiva sidor också! Till exempel så är finishen otroligt fin, typiskt ”min hy fast bättre” – det ser ut som hud, inte som om man har foundation på sig. Den är lätt få snygg på huden, och vill jag ha lite mer täckning på ett visst ställe kan jag dutta på utan att det ser kakigt ut. I och för sig är det snudd på omöjligt att kaka till den här, för den är så pass skir att man inte kan misslyckas. Jag gillar också att den ger bra med fukt utan att bli kladdig (fast jag pudrar ju alltid ändå, så). Täckningen är jämförbar med Laura Merciers tinted moisturiser, lätt men man kan bumpa upp dentill medium utan vidare.

I korthet: Bra färgad dagkräm som gör huden snygg och som kostar mindre än Laura Merciers dito.
Pris: £27.
Betyg:

null Bobbi Brown’s oil free tinted moisturiser is quite good at making my skin look fab without heavy coverage, and the fact that it’s oil free keeps my combination skin look and feel fresh all day. The colour range doesn’t impress me though, as I thought my shade – Extra Light – was too pink. Still, it’s cheaper than Laura Mercier.

