31 dagar Fröken Rosa: dag 3

Använder du smink varje dag?

Kort svar: ja.

Längre svar: ja, men i varierande stadier, så att säga. Om jag vet att jag bara ska vara hemma och inte behöver springa bort till affären så brukar jag bara ha lite mineralpuder och lätt ifyllda bryn. Ska jag däremot till jobbet eller, som nu under semestern, ut på stan för att träffa vänner så är det full sminkning som gäller. För mig handlar smink om att känna sig snygg, och känner jag mig snygg mår jag bra.

null Do I wear makeup every day? Yes. I don’t wear a full face of slap if I know I’m just going to be loitering around the house, of course, but I always put on something – a light dusting of powder, and my brows are always filled in. For me, makeup is about feeling good about yourself, and I feel good about myself when I wear makeup.

Comments

  1. Word. Utan smink är jag vanligtvis bara om jag är sjuk. Eller förresten, jag har försökt bekämpa influensa med rött läppstift men det gick sådär. Visst kan jag gå till Posten utan smink men proceduren med att sminka mig är min heliga lilla stund av lugn på dagen så den vill jag inte vara utan.

    • Ja, för mig är det något meditativt att plocka med mina burkar och dosor, och jag behöver verkligen den tiden för mig själv.

  2. Kan bara hålla med, om jag bara ska ut i skogen o. plocka svamp så är det smink på, men då lite snabbt svep med mineralpuder, rouge o. mascara, ska jag bara vara hemma kan jag testa tokiga färger som står bortglömda längst bak i badrumsskåpet, göra riktigt galna grejer!

