Dissad (nåja) vid Bobbi Brown-disken

Jag tänkte ju kika på en tinted moisturiser när jag var i London, och allra helst en från Bobbi Brown, men när jag väl stod vid disken på Peter Jones kändes det…sådär. För det första verkade inte makeupartisten förstå vad jag sa, för hon sa ”va” flera gånger, och min engelska är mer än okej om jag får säga så själv. (Hon var inte från England.) Jag frågade om det fanns någon nyans som kunde tänkas passa min bleka hy, och hon praktiskt taget himlade med ögonen och ba, ”vi jobbar inte så här” och menade på att jag var tvungen att få en nyans utprovad. Jaha, okej då. Så jag fick sätta mig på en pall medan hon torkade av min käklinje och applicerade lite av nyansen Extra Light. Jag tyckte att det såg rätt bra ut, och sa det till henne…varpå hon bara tittade på mig innan hon började leta efter en tub.

När det visade sig att just den nyansen var slut frågade hon om jag kunde komma tillbaka nästa vecka, och jag ba, ”tyvärr jag åker hem idag” och då hällde hon över lite i en provburk och lämnade över utan ett ord. Vilket trevligt bemötande, eller hur.

Själva produkten då? Tja, täckningen är bra för att vara en tinted moisturiser och den känns skön på. Men det vete tusan om den är bättre än min vanliga från Lumene.

null My experience at the Bobbi Brown counter at Peter Jones in Sloane Square wasn’t a very pleasant one, sadly. The makeup artist helping me wasn’t helpful at all and barely said a word to me except, ”sorry?” – and my English is not that bad! After being colour matched it turned out they didn’t even have my shade in stock, and I was sent off on my merry way with nary a word, just a sample jar in my hand. The real kicker, though, was that the tinted moisturiser wasn’t even that special.

Comments

  1. Men vilket tålamod du har, jag hade gått därifrån vid hennes andra ”Va?”.

  2. Jisses vilken surpuppa, jag hade inte orkat :p men sen tycker jag att dom som arbetar med service utan att vara serviceminded har fel jobb.

  3. Både surhet, veta-bäst-(not!)-om naynsattityden och den dåliga engelskan är väl inte helt ovanlig bland londonvaruhusen, tycker jag. Man får stå på sig lite och bitcha tillbaka, helt enkelt🙂

    Jag föreslår Laura Mercier eller Clinique, de brukar ju vara trevliga🙂

    • Jag har haft tur hittills och aldrig blivit bemött på liknande sätt, oavsett om det är på Harrod’s eller Superdrug.

  4. Engelsmännen har alltid haft rykte om sig att alltid vara så trevliga och hövliga men det håller nog på att dö ut…
    =P
    Har själv märkt att de kan vara oerhört otrevliga mot ”turister” och det är lite synd för de går ju ofta miste om bra kunder då de beter sig på det sättet…

    • Men hon var inte engelska, och jag har aldrig blivit bemött på liknande sätt av en engelsman, vare sig i London eller norra England. I Skottland är dock alla trevliga.🙂

