Palett från Sleek – och något annat också

Kom precis tillbaka till hotellet efter en lång, lång dag på stan – närmare tio timmar, för att vara exakt. Vi betade av Oxford Street och det måste sägas att det inte är min favoritgata. Trångt, massor av turister och idioter som går långsamt, samt ihållande trafik. Undvik om möjligt! Dock ligger ju de bästa varuhusen här – Selfridge’s, Debenhams, House of Fraser och John Lewis, så ja… Lite tudelad.


På Superdrug handlade jag originalpaletten från Sleek, som jag ska swatcha när jag kommer hem. Den är verkligen fin! Vad som inte är fint är själva Superdrug, med kladdiga ställ och trasiga förpackningar. Jag hade gärna shoppat på mig av Me Me Me Cosmetics, som jag bloggade om tidigare, men då varenda mascara var öppnad, dvs brutna förpackningar, så tappade jag lusten totalt.


Clarins frestade med prova-på-kit med produkter ur Daily Energizer-serien, och jag älskar som ni vet prova-på-kits. För £19.50 fick jag Daily Energizer Cleansing Gel (30 ml), Daily Energizer Wake-Up Booster (30 ml) samt Daily Energizer Cream (30 ml, full storlek) för normal/torr hy. Krämen sparar jag nog till hösten.

För övrigt är vattnet här så mjukt att mitt redan mjuka hår blir platt och flygigt, och det spelar ingen roll hur mycket mud jag har i.

– Postat från min iPhone

Location:Barkston Gardens,Kensington,Storbritannien

Comments

  1. Det är synd att SuperDrug ofta är ofräscha eftersom de har en del kul märken. Dock har jag märkt att det där med att ha förslutna mascaror verkar vara nåt man inte praktiserar så mycket i UK, jag dissade också MeMeMes mascaror men sen upptäckte jag att även Boots hade alla sina mascaror utan förslutning.

  2. Usch- trist att det är så ofräscht! Då spelar det ju liksom ingen roll hur snygga grejorna är. Man vill ju inte ha en mascara som blivit öppnad liksom. Men paletten ser jättesnygg ut! Ska bli kul att se dina fortsatta äventyr🙂

  3. Vilka fina fynd! De där Clarinsgrejerna har jag prover på ngnstans, undrar var de tagit vägen…

    Oxford Street är verkligen jobbigt. Jag föredrar Kensington HighStreet istället. Stort bra Boots, Whole Foods + de flesta andra affärer.

