Pest eller kolera?

Tack för taggen Helena!

1. Går du hellre ut (på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup än fint hår och utan smink?

Snygg makeup, alla gånger. Håret kan jag slicka tillbaka med gelé eller så tar jag på mig en hatt.

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar.

Jag är ingen fan av ditritade ögonbryn, och eftersom jag glömde mascara idag och ändå överlevde så väljer jag att gå utan fransar. Då får jag ju tillfälle att öva på mina färdigheter med lösögonfransar!

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?

Handlar 90% av mitt smink på nätet redan nu, så det valet är självklart.

4. Skulle du hellre bära mörk lipliner och ljust läppstift i en månad eller en härlig 80-tals permanent?

Mitt korta hår skulle se ut som en afro om jag permanentade det, så yeah, bring it on.

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färgglada färger resten av livet, vilket väljer du?

Färgglatt!

6. Skulle du hellre ha MC Hammer-byxor eller silvriga lamé hotpants offentligt?

Jag har redan ett par Hammerpants i garderoben…

7. Har du hellre en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna?

Jag blir ju aldrig solbränd i vilket fall som helst, men en bondbränna kan jag i alla fall dölja med kläder.

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?

För mig finns inga fula hårfärger, men däremot fula klippningar. Har man en snygg klippning kan man ha vilken färg som helst tycker jag.

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin-up inspirerat eller goth-inspirerat, vilket väljer du?

Jag sminkar mig jämt som en pinuppa, så det vore bara roligt med en riktig gothmejk.

10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?

Hellre sminket i så fall – då har jag en ursäkt att shoppa nytt!

Jag taggar alla som inte redan har blivit det, och häng gärna på i kommentarerna om ni inte har en egen blogg!

Comments

  1. Vissa av dem här ju faktiskt svåra på riktigt. Andra var ju vardagsmat. Fast jag kan tänka mig att folk som typ Kissie kanske inte skulle välja en gothsminkning varje fredag. Och kanske till och med hellre ompa lompa-färgen. Eller. Haha ^^

