Nyfiken på… TVÅL Oil Free Lotion with Strawberries and Salicylic Acid

Jag åker ju till London på lördag och har därför infört tillfälligt köpstopp för mig själv, men om inte hade jag nog lätt slagit till på den här krämen från TVÅL. Just TVÅL är ett märke som jag inte är så bekant med, förutom kroppsprodukterna som luktar sliskig sockervadd, och jag hade ingen aning att de gjorde produkter för ansiktsvård också. Info från Eleven:

Denna lotion är luftig, lätt och precis vad oljig och acne-känslig hud behöver. Jordgubbar är rika på Polyphenols och C-vitamin. Detta har en lugnande och tonande effekt och hjälper till att reducera blockerade och förstorade porer. Salicylsyra är otroligt effektiv på att förebygga acne och pormaskar. (Denna lotion innehåller 2% salicylsyra och har en pH-nivå 3).

För att ge denna lotion fuktighetsgivande och vårdande egenskaper så har TVÅL lagt till Olive Squalane, havtorn och Silk Amino Acids. Squalane förbättrar hudens möjlighet att naturligt regenerera, vilket krävs för att ge näring, fukt och syresätta huden. Squalane är också en naturlig antibakteriell ingrediens. Havtorn är naturligt rik på vitamin A, C & E, carotenes, flavonoids, nödvändiga fettsyror och phytosterols, vilka alla är viktiga för att bibehålla en hälsosam hy. Denna lotion är också rik på vitamin B1, B2, K och P samt över två dussin mikroelement.

Finns i två storlekar, 30 ml och 60 ml, och priserna börjar på 119 kr.

Comments

  1. Jag har testat TVÅL’s pore refining mask (som doftar underbart av jordgubbar och choklad) och den är HELT fantastisk!
    Bästa ansiktsmasken jag någonsin testat, den rengör huden på djupet och huden doftar choklad flera dagar efteråt.

    Om du inte testat den så gör det också, om du har chansen. =)

  2. Mhm här hade man tänkt hålla igen med pengarna den här månaden, men det går ju inte när du läskas så!😉 Blev väldigt sugen på flera grejer i deras sortiment. Den där jordgubbsmasken exempelvis

  3. Låter verkligen intressant!

  4. Jag prövade den där för några år sedan och tyckte att den var alldeles för stark, och torkade ut min hy litegrann.

  5. Jag har använt denna men tyckte inte den va särskilt märkvärdig, den va skoj när ja fick den sen blev den stående. Men annars älskar jag annat från TVÅL!

  6. Linda Marie says:

    Efter både ditt och Helena Forsman (Lipgloss bitchs) inlägg, så har jag nu beställt ansiktscremen. =) Och medans man ändå var inne på eleven.se så blev det även :Aroma Mist- Pink Cotton Candy, Sweet Cheeks Pore-Refining Mask, Body Butter- Pink Cotton Candy och Hair Mask, Strawberry Vanilla. Så nu håller vi tummarna på att dessa produkter är bra! =)
    Tack för tipset iaf. =)

    /Linda Marie

  7. Det finns en svensk tjej som bloggar för tvål🙂 Hennes blogg är intvalad.blogg.se
    Där skriver hon recensioner och visar upp produkterna.

Trackbacks

  1. […] skulle jag ha mig en flaska av TVÅLs Oil Free Lotion with Strawberries and Salicylic Acid. När Fröken Rosa skrev att hon var nyfiken på produkten så var jag tvungen att läsa vidare, Des är en enabler av […]

  2. […] with Strawberries & Salicylic Acid, Eleven Denna ansiktskräm blev jag sugen på när både Fröken Rosa och LipGloss Bitch skrev om den, låter som en […]

