Fröken Rosa recenserar: Make Up Store Matt Foundation

Jag köpte en flaska Matt Foundation i april och sedan dess har den, med få undantag, blivit stående. Det här är en foundation som jag vet har många fans, men för mig håller den inte riktigt måttet, vare sig när det gäller täckningsgrad eller slutligt resultat. Täckningen, som sägs vara hög, är inte alls speciellt hög och mina mörka ringar, som andra foundations gör ett ganska bra jobb med att dölja, lyser igenom, liksom röda fläckar. Särskilt matt tycker jag inte heller att den är, men det spelar ändå mindre roll då jag enkelt kan pudra över blanka områden.

Vad är bra då? Hållbarheten är inte pjåkig och jag känner mig inte flottigare än vanligt. Den är dryg då ett pump räcker till hela ansiktet, och är lätt att jobba in. Nyansen Milk är dessutom klockren till min hudton. Det blir således en trea i betyg.

I korthet: Inte mitt förstaval när det gäller flytande foundations, men helt okej i sin prisklass.
Pris: 245 kr hos Make Up Store eller Kicks.
Betyg:

Comments

  1. Har frågat efter ett prov och det blir inget köp för min del. Det håller bara inte måttet…

  2. Jag är ett av fansen av denna foundation och den är svår, det håller jag med om. Som så mycket annat passar inte allt alla vilket är synd, nyansen är ju dock riktigt bra. Dock vill jag testa nytt, så jag får se vad det blir för märke i vinter som passar min bleka hud.

  3. Jag gillar inte heller denna, den varken täcker eller är matt,…

  4. Har använt denna men övergått till Clinique och MAC. Det är skitsvårt att hitta en ljus foundation om man, som jag, är jätteblek och Milk är den nyans som kommer närmast min hudton (av alla foundation som jag testat). Hade Make Up Stores foundation täckt bättre så hade jag fortsatt med den..

    • Vilken Cliniquefoundation använder du? Jag har aldrig lyckats hitta en tillräckligt ljus nyans där.

  5. Har varit nyfiken på den för Milk sägs vara en superbra färg till mig och min bleka hud. Ska se om jag kan få ett prov och testa, jag har inte behov för så mycket täckning 🙂

