Fröken Rosa recenserar: Garden of Wisdom Rose Clay Cleanser

Alltså, IDÉN med en lerrengöring låter himla bra – djuprengörande, passar för alla hudtyper, exfolierande, och så vidare – men UTFÖRANDET är under all kritik. För det första är rengöringen förpackad i en burk, vilket inte känns särskilt hygieniskt även om man får med en löjlig liten applikator på köpet, och för det andra så fläckar den ner ALLTING något ENORMT. Mitt handfat är rött. Mitt badkar är rött. Min tvättrasa är röd. ALLT.

Effekten i sig är inte dålig, så jag använder den som jag skulle använt en konventionell lermask, men användarovänligheten gör att det blir ett bottenbetyg.

Den luktar illa också, förresten.

I korthet: UNDVIK.
Pris: $14.35 för 118 ml.
Betyg:

Comments

  1. Den ser rätt äcklig ut för att vara ärlig…

  2. Haha! Vilken tur att jag inte beställde den här då i senaste beställningen som jag väntar på. /N

    • Grejen var att när jag fick ett prov var det inte alls den här läskiga färgen. Färgen förstör ALLT.

  3. Usch då, den håller jag mig borta från.
    Ser att du fick till stavningen trots vinet.😉

  4. Den såg onekligen intressant ut och jag har varit lite sugen på den men jag tror nog att jag står över. Hatar att behöva hålla på och tvätta bort fläckar från handfat och badkar, för att inte tala om att sambon skulle vara tokig.
    Synd att färgen sabbar allt, det låter ju som en bra rengöring.

  5. bra att du påminde om lukten🙂 ”förresten..”

