Fröken Rosa recenserar: ELW duschcreme och body lotion

Jag tycker inte att man behöver vänta med att recensera kroppsprodukter på samma sätt somman gör med rengöring och krämer för ansiktet – när det gäller duschtvålar och dylikt vet jag ganska omedelbart om det funkar eller inte, alltså kommer recension av ELW-grejerna redan nu.

Duschtvålen är en genomskinlig gel som löddrar ordentligt och doftar fräscht och svagt fruktigt, utan att jag riktigt kan placera doften, vilken bara anas i duschen och stannar inte kvar på huden efteråt. Min hud, som inte alls är lika torr på sommaren som på vintern, känns sval och ren utan att strama.

Seriens body lotion känns som en hybrid av lotion och kräm, en behaglig kombination som verkligen återfuktar huden och gör den mjuk och len. Lite räcker långt! Jag gjorde misstaget att ta på för mycket första gången, och kände mig kladdig i ett par timmar efteråt. Den milda doften från duschtvålen återfinns här, och är inte heller något som dröjer sig kvar.

Produkterna känns dryga, och hudvänliga tack vare aprikosolja, mandelolja, sheanöt och vitamin E, och att de dessutom är snälla mot miljön känns bra det med.

I korthet: Prisvärd duo som håller huden mjuk och återfuktad.
Pris: 35 kr för duschcremen, 49 kr för body lotion.
Betyg: för duschcremen, för lotion.

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

