Trilogy Travellers: the verdict is in

För ett tag sedan köpte jag ett litet kit med olika produkter från Trilogy, det ekologiska märket från Nya Zeeland, och nu när jag använt upp det mesta av innehållet tänkte jag skriva ett par korta omdömen.

Gentle Facial Exfoliant: Krämig mekanisk peeling med små korn som river bra men ändå känns mild och snäll mot huden. Ansiktet blir babylent efteråt. Kan tänka mig att köpa fullstorlek.

Vital Moisturising Cream: Passar nog bättre för en torrare hy, men har funkat okej som nattkräm. Min hy blir rejält återfuktad och mjuk. Har inte märkt något ökande när det gäller tilltäppta porer. Kommer nog inte att köpa fullstorlek.

Cream Cleanser: Jag föredrar löddrande rengöringar, så det här var inget för mig. Ansiktet känns visserligen rent efteråt, men jag saknar den skummande känslan. Kommer inte att köpa fullstorlek.

Ultra Hydrating Body Cream: Starkt doftande (örtigt, typ spaprodukter) kroppskräm som känns fet och näringsrik. Tar tid på sig att tränga in i huden och det har inte jag tid med på morgonen. Kommer att använda upp tuben som handkräm istället. Inget nytt köp.

Hydrating Mist Toner: Ansiktssprej som påminner om hydrosolerna från Garden of Wisdom. Doftar ros och pelargon. Känns mycket skön och svalkande att spreja över huden efter rengöring eller när man är varm. Brukar fukta ansiktet med denna innan jag applicerar min ansiktsolja för lättare applicering. Kan tänka mig att köpa i fullstorlek.

Kittet kostar £18 hos feelunique, vilket jag tyckte var ett helt okej pris. Här finns också det övriga sortimentet.

Comments

  1. Hmm…nu blir jag sugen på att testa Trilogy.

    • Produkterna för kombination/oljig hy finns tyvärr inte i ministorlekar, men jag är också nyfiken. Finns cleanser – Balancing Gel Cleanser – och moisturiser – Energising Face Lotion. Annars rekommenderar jag varmt ansiktsoljan.

  2. Tycker de låter helt ok, jag är ju tokig i småkit med grejor. Har flera stycken sånna småkit på lager som jag snart ska börja använda – superkul! Tack för bra recension.

