Fiskpedikyr – med video!

Idag var jag och två vänner på fiskpedikyr, vilket sannerligen var en upplevelse. Innan man vande sig vid känslan – som var ungefär som att stoppa fötterna i hårt kolsyrat vatten – var det rentav lite obehagligt, särskilt när man tänkte på att det faktiskt var små fiskar som nafsade på mina fötter.

När vi kom till salongen visades vi in i ett duschrum, där vi bytte om till sarong och fick våra fötter och underben tvättade med en blandning av tvål och diskmedel, eftersom fiskarna inte mår bra av fett från hudkräm. Därefter blev vi inledda i själva behandlingsrummet, som var mycket mysigt inrett i mörkt trä, fåtöljer och ljuslyktor. Där bjöds vi på dricka medan vi valde mellan body butters för den efterbehandlande fotmassagen. Sedan var det dags för fiskarna!

Fisktanken

Jag var först ut att sänka ner fötterna, och fiskarna fullkomligen flockades runt mina fötter. Det var det mest obehagliga med hela behandlingen, att de var så intensiva, och jag började genast tänka på skräckdokumentärer på Discovery av slaget When Fish Attack. Det blev dock mycket bättre när mina vänner väl hade sina fötter i vattnet.

Mina fötter och underben i tanken

Här är en video jag filmade under behandlingen, ser ni vad fiskarna svärmar kring oss?

Själva behandlingen tog 30 minuter. När fiskarna var mätta fick vi en ljuvlig fotmassage medan vi satt och slappnade av i de sköna fåtöljerna. Vi fick även med oss varsin liten burk med kräm, för att kunna smörja in oss med hemma. Mina fötter känns mjuka och lena, även om det inte riktigt bet på mina förhårdnader. Störst skillnad märks på mina spruckna hälar.

Fiskpedikyr kostar 490 kr per person där vi var, och kan bokas för upp till sex personer.

Comments

  1. Dom hade fiskpedikyr på flygplatsen när jag skulle hem från London så jag kikade lite där för att se hur det gick till. Ser sjukt läskigt ut men jag skulle absolut kunna tänka mig att prova, spännande med lite annorlunda behandlingar!

    • Jag rekommenderar absolut att gå dit tillsammans med någon, det hade inte varit lika roligt om jag var själv.

  2. Buhää! Jag hade aldrig vågat stoppa ner fötterna i det. Bara vetskapen om att det är fiskar som kalasar på min äckliga fötter. Gaaah! /N

    • Efter ett tag slutar man helt att tänka på att det är små fiskar i vattnet, det är mest i början.

