Enkät: Sommarmejk 2011!

Jag blev utmanad av gulliga LipGloss Bitch-Helena att haka på en liten enkät om sommarmejk, och självklart är jag med!

Sminklook i sommar?

Färg, färg, färg! Pasteller eller knalligare nyanser spelar ingen roll.

Nån bronzer?

Lämnar inte hemmet utan bronzer på sommaren. Perfekt sätt att fejka lite färg om man inte gillar att vistas i solen, som jag.

Bästa knepet för sommarmejkupen?

Less is more. Satsa på ett bra solskydd och svep bronzer över kindbenen, pannan och hakan. Behöver du mer täckning, köp en tinted moisturiser.

Mer knep?

Vattenfast mascara är alltid bra att ha – men glöm inte att skaffa en bra remover till!

Bästa köpet inför sommaren?

Jag är väldigt nöjd med min Naked-palett från Urban Decay. Sen tröttnar jag nog aldrig på Yves Rochers vattenfasta kajalpennor, fast de har jag inte köpt själv.

Sämsta köpet?

Det här var visserligen i våras, men Make Up Stores matta foundation. Den är lite FÖR pudrig, även på min blandhy.

Jag skickar vidare till Honi, Skimmerskuggan, Glitter Sisters, Kajalpennan och Makeuponista. Vill du så haka på i kommentarsfältet!

Comments

  1. Riktigt intressant läsning🙂 Tack för taggen, det ligger ett inlägg med svar uppe i bloggen!

  2. Kajalpennan says:

    Då har jag besvarat frågorna🙂

Trackbacks

  1. […] Fröken Rosa utmanade mig att göra den här sommarmejkenkäten så här kommer mitt bidrag […]

