Parfymtips

Etat Libre d’Orange är mycket spännande parfymhus vars dofter har minst lika soännande namn – vad sägs om Jasmin Et Cigarettes, Fat Electrician, Putain Des Palaces, Delicious Closet Queen och Don’t Get Me Wrong Baby…I Don’t Swallow? Hos välsorterade parfymshoppar på nätet kan man hitta ett Discovery Set med husets alla 23 dofter, i rör om 1,5 ml, och om man sedan väljer att köpa någon av parfymerna dras kittets pris av från summan. Det är en rätt bra rabatt!

Hittas hos bland andra Escentual och NkdMan.

Comments

  1. Tack för tipset! Jag är jättenyfiken på deras dofter eftersom de inte verkar vara som ”vanliga” parfymer. Ska nog köpa ett sådant kit när jag får råd. För det var ju inte så fasligt dyrt.

    • De är ovanliga men inte ”unwearable”, en mycket bra kombination i mitt tycke. Jasmin et Cigarettes, som jag nämnde, doftar till exempel inte cigarettrök utan tobak som tobaksblomman. Och sedan har vi ju den ljuvliga Like This, som jag tror ska få bli min nya signaturdoft.

  2. Jasmine&cigarettes är smått hänförande eftersom den doftar EXAKT som när man drar bort skyddfolien från ett paket Marlboro Light. Ack, min svunna och oansvariga ungdom…

    • Även jag som icke-rökare gillar doften av tobak! Jag brukade alltid sniffa lite på min pappas cigarettpaket när jag var liten.

      • Tyvärr luktar J&C även lite too much av ”dagen efter” för mig, alltså som nerrökta klubbkläder gjorde på den tiden när rökning fortfarande var tillåtet ute. Är väldigt ambivalent inför den här doften, en härlig ”smutsig” jasmin, men också lite för smutsig.

        Fast det är ju så med typ alla dofter från ELdO, de är kul och doftar överlag gott, men man har ändå en liten känsla av obehag hela tiden, av något som inte stämmer. Undantag för den fantastiskt goda vetivern Fat Electrician, den behagliga lavendeln Antiheros och den mystiskt sexiga lädern Vierge et Toreros (den enda jag själv tycker är värd att ha på helflaska).

        Secretions Magnifiques lämnar jag okommenterad pga kommentar överflödig…🙂

        Älskar din blogg btw!!!!

        • Fast samtiidigt, är det inte lite det som lockar med ELdO, det där lilla obehaget som liksom ligger och kliar bak i halsen? Längtar intensivt efter att testa mig genom alla dofterna!

  3. Absolut, det är det som gör ELdO spännande! Bara att doft kan framkalla de känslor som var och en av deras parfymer gör – doften av underliggande synd, det freudianska Detet som ständigt gör sig påmind bland mer rena och fina tankar.
    Kom på en till bra nu från samma parfymhus: Archives 69!! Den är riktigt awesome faktiskt, vill nästan köpa den på en gång..
    Ser fram emot en mer utförligare recension av en eller flera av dofterna!

Trackbacks

  1. […] Discovery Kit, som jag beställde förra veckan, kom idag och jag packade upp innehållet under glada rop. (Ja, jag blir alldeles […]

