Primer vs primer – en jämförelse

Jag gjorde en liten snabbjämförelse mellan mina olika primers, och resultatet ser ni ovan. Skuggan jag använde heter Burnt Bark och kommer från Max Factor. Den är hyfsat pigmenterad i sig själv, men lite extra tryck i färgen skadar ju aldrig, och utan en primer kommer inte det fina skimret fram riktigt tycker jag.

NARS och Urban Decay är snarlika i känslan när man stryker dem på huden, det märks att de båda är silikonbaserade fast Primer Potion är aningen torrare. Painterly är mörkare i färgen – i alla fall på min blåvita underarm – och suger tag i skuggan på ett sätt som jag gillar. Har dock upplevt att den creasar ibland, särskilt i varmare temperaturer.

Comments

  1. Tror att jag fortsätter med min UDPP!

  2. Jag vill testa UDPP!🙂

