Makeup från Topshop

Har ni testat något från Topshops makeuplinje? De är både billiga och ser fina ut! Efter att ha kikat igenom ögonprodukterna hittade jag ett par som gärna skulle få plats i min sminkväska.

Crayon är en jumbopenna i stil med varianten från NYX, fast glittrig. Jag äskar den här typen av pennor som gör det busenkelt att göra en sotning på fem minuter. Bra på resan också! Tarnish och Pewter ser himla fina ut.

Eyeshadow Mousse ser ut att vara en Paintpot-lookalike, att svepa över ögonlocket som den är eller som en bas under puderskuggor. Själv skulle jag lägga den på hela locket och sudda upp i globlinjen samt under ögat med en fluffig pensel. Finns i två nyanser, Tundra och Glint, och jag tar gärna båda.

EDIT: Linjen finns i butik i Stockholm.

Comments

  1. jag har kikat lite på deras läppstift fast bara på hemsidan, verkar superfina!🙂

  2. Jag var inne på Topshop i Arkaden i Göteborg häromveckan, tittade faktiskt efter deras smink men hittade inget, undrar om det har kommit in nu, nån som vet?

    • Var visserligen länge sen jag var i butiken i Stockholm – tycker att de är så overpriced jämfört med engelska butiker – men man tycker ju att de borde ha kommit in, linjen har ju funnits hur länge som helst i England.

